A nemzeti lottótársaság az elmúlt években dinamikus növekedést tudhatott magáénak – mint Bánhegyi Zsófia elmondta – az utóbbi évek eredményei alapján ambíciózus tervekkel fordult rá a Szerencsejáték Zrt. a 2020-as évre. A szerencsejáték-portfóliójuk átalakult, a piaci igények hatására a sportfogadás az elmúlt években az árbevétel egyre jelentősebb részéért felel. Bár sokan még mindig a lottójátékokkal, illetve elsősorban az Ötöslottóval azonosítják a Szerencsejáték Zrt.-t, mára a lakosság körében legismertebb játékuk a teljes bevétel csupán 10 százalékát képezi, miközben 50 százalékra nőtte ki magát a sportfogadás.Ismerd meg az elnökséget – Bánhegyi Zsófia – alelnök | Magyar Public  Relations Szövetség

Bánhegyi Zsófia

Az átalakulást és a sportfogadásokból fakadó növekedést azonban megakasztotta a járvány. Az első hullám kitörésekor egyik hétről a másikra elestek a sportfogadási bevételek 90 százalékától az élő sporteseményi kínálat beszűkülése miatt, illetve a lottózók látogatottsága is visszaesett.

Innen lehet nagyot nyerni

Ahogy mindenki, ők is elsősorban az egészségbiztonság köré szervezték meg a vállalat életét, a második helyre került az üzletfolytonosság biztosítása. Bánhegyi Zsófia kiemelte, arra kellett elsősorban koncentrálniuk, hogyan alakítsák digitálisabbá saját belső folyamataikat biztosítva a biztonságos távoli munkavégzéshez szükséges infrastruktúrát és rendszereket. A digitális átállás területén pozitív tapasztalatokról számolt be a marketing és kommunikációs igazgató: a munkatársak körében népszerűvé vált például az online csoportmunka és megbeszélések tartása a fizikai találkozás helyett, és a szükséges eszközök használatát is sikeresen vezették be rövid idő alatt. A játékosok is hamar átálltak a digitális csatornákra, amely segített kompenzálni a kieső bevételeket, illetve a járvány mérséklődése után is magasabb szinten maradt az interneten keresztül érkező forgalom.

A digitális játékok tekintetében korábban is növekvő érdeklődést tapasztaltak, - az egyik legdinamikusabb emelkedést mutatta internetes forgalmuk az európai lottótársaságok közül - ez most exponenciálisan tovább nőtt – fogalmazott Bánhegyi Zsófia – 30 százalékról 36 százalékra emelkedett a digitális sportfogadás aránya és közel 60 százalékkal nőtt a digitális lottóbevétel is. Összességében idén már kétszámjegyű árbevétel-bővülést várnak. Ennek alapját egyrészt a hagyományos sportfogadás növekedése, másrészt az újonnan bevezetésre került termékek állnak, mint az e-sport fogadás vagy az e-sorsjegy,

Felelős marketing megközelítés az első hullám alatt

A pandémia első hulláma alatt a lottótársaság visszavonta az összes kampányát, amely földi hálózatot helyezte előtérbe, annak ellenére, hogy a lottózók nyitva tartottak. A játékosok biztonsága érdekében a digitális, SMS-küldő fogadási módokra hívták fel a figyelmet elsősorban. Bánhegyi Zsófia kiemelte, hogy a digitális játékok kommunikációjában különböző generációk felé különböző üzeneteket kellett eljuttatni, így fókuszt kapott a járvány során veszélyeztetettebb, idősebb játékosok felé például az SMS-lottózás menetének bemutatása, elmagyarázása.

A műsorban Bánhegyi Zsófia beszélt további digitális trendekről, 10 órás munkanapokról, a marketing-kommunikációs szakma jelenlegi kihívásairól, és a work-life balance megvalósításának nehézségeiről, illetve arról is, mi a legfontosabb mind szakmailag, mind emberileg a pandémia idején. A teljes beszélgetést itt meghallgathatják.