A biztosítók informatikai kiadásai 2022-ig globálisan elérhetik a 126 milliárd dollárt, a növekedés motorja az új, ügyfélközpontú technológiák bevezetése az IDC piackutató és a Liferay közös kutatása szerint.

A megkérdezett cégek mintegy 31 százaléka tervezi, hogy ügynökeit virtualizálja, azaz olyan digitális platformokat telepít a fogyasztók és a biztosítási tanácsadók közé, amelyen keresztül személyre szabott információkkal lehet az ügyintézést kezelni. A társaságok 60 százaléka legfontosabb célként az ügyfelek vonzását, megtartását és a modernizált kommunikációt jelölte meg.

A Liferay Hungary szoftverfejlesztő cég ügyvezetője hangsúlyozta, egyre látványosabb, ahogy a digitalizáció megváltoztatja az ügyfelek szokásait.

Balogh Zsolt hozzátette, hogy az iparág szereplőinek az üzleti folyamatokba célszerű beilleszteni a mesterséges intelligenciát, a big data technológiát, az IoT (Internet of Things) modelleket. Ilyen formában is érdemes vizsgálni az elvárásokat, illetve figyelemmel kell kísérni a vevői interakciókat.

A közös kutatás alapján a megkérdezett társaságok mintegy 60 százaléka már ezeknek az irányoknak az alapján alakítja át működését.