A Mentor programban résztvevő vállalkozásoknak jelenleg az a feladatuk, hogy meghatározzák ezt a már említett új stratégiát, és hogy pozicionálják magukat, hogy jelenleg hol is állnak az új piacukon. Ehhez hozzátartozik az is, hogy ne csak saját magukra figyeljenek, hanem a konkurensekre is. A pozicionálásnak fontos eleme, hogy a versenytársakhoz képest is el kell helyezni a céget a piac térképén, különben a sikerre csekély az esély.

A piackutatók szerepe a képletben

Molnár Imre elmondta, hogy a legfontosabb, hogy a cégvezetők átlássák a piaci környezetet és benne a saját helyzetüket, de sokszor nem kerülhető el a piackutatók bevonása a történetbe. Be kell látni, hogy mind emberek vagyunk, tehát hajlamosak vagyunk elfogultan látni a saját vállalkozásunkat. Az érzelmek pedig ebben a versenyfutásban gyakran tévútra csalhatnak. Egy profi piackutató külső szemlélőként sokkal objektívebben látja a teljes képet, amivel segíthet a szívünk helyett az eszünkre hallgatni. Tehát a piackutatók bevonása nagy előnyt jelenthet, de nem szabad mindig másra támaszkodni. A Mentor program célja, hogy a cégvezetők maguk mélyüljenek el a saját piaci környezetük részleteiben, mondhatni a saját szakértőjükké válva. A gazdasági társaságoknak rengeteg adatot kell a saját működésükről nyilvánosságra hozni, ami a már említett szubjektív gondolkodást segít a realitás talaja felé terelni.

A gyakorlati jelentősége mellett az is nagyon fontos, hogy ha egy vállalkozás vezetője nem rest elmerülni az adatok és statisztikák tengerében, akkor objektív forrásból is láthatja a cége jó teljesítményét. Mondani sem kell, hogy ez egy nagyon jó motivációs tényező lehet, ami sokat hozzátehet a lelkesedéshez és a jövőbeni munkához.