(fotó: DPA)

 

Világbajnoki címvédőként, jelentős pontelőnnyel érkezett meg az osztrák Forma 1-es legenda az 1976-os, nürburgringi versenyre. Bár addigra is sokat javult a biztonság, de a 23 kilométer hosszan, az erdőben tekergő Nürburgringet nem véletlenül hívták Zöld Pokolnak. A legjobb versenyzőknek is 7 percig tartott egy kör, ha pedig bajba kerültek, nagyon messze volt a segítség. Már pedig Niki Lauda nagy bajba került egy kanyarban, amikor eltört a Ferrarijának egyik kerékfelfüggesztése. A kocsija irányíthatatlanná vált, és a falnak csapódott. A pályára visszapattanó autó lángba borult, a mögötte érkezők közül többen is nekimentek. Az osztrák versenyező 1 percig égett a lángra kapott Forma 1-es autóban.

Versenyzőtársai, Harald Ertl, Guy Edwards, Brett Lunger és Arturo Merzario mentették ki az égő pokolból. Súlyos égési sérüléseket szenvedett el. Bár a kórházban már az utolsó kenetet is feladták neki, nagyon gyorsan felépült. Pár héttel később csodával határos módon újra Forma 1-es autóba ült, és csak az utolsó futamban dőlt el, hogy nem lett újra világbajnok.

Az egész Forma-1, és Ausztria is gyászolja 3-szoros világbajnokát. Sebastian Kurz osztrák kancellár így emlékezett meg róla. "Ausztria egyik legkiválóbb személyisége távozott. A versenypálya volt az otthona, a repülés pedig a szerelme."

Nagy Károly készített összeállítást Niki Lauda életújtáról. Szabados Gábor sportközgazdásszal arról beszélgetett, hogy az osztrák sportolónak milyen volt a versenyzői és csapatfőnöki életútja, és hogy teljesítettek gazdasági vállalkozásai.

Itt pedig egy dokumentumfilmet nézhetnek meg a nürburgringi balesetről.