Kaszás Zoltán szerint folyamatosan, alig több, mint egy percenként jönnek le a háromhengeres, turbós erőforrások a szalag végén. Nemcsak Opelekbe, hanem Peugeot-ba, Citroen-be is szerelik a blokkokat, évi egymillió darab készül a PSA csoport alap-benzineséből. Ennek jelentős hányadát Szentgotthárdon csinálják, évi 350 ezer motor gyártási kapacitással rendelkeznek. Míg az európai autógyárak egy részénél inkább csökkentik a műszakokat, Szentgotthárdon három műszakban folyik a termelés, és ez hosszú ideig így is maradhat – hangsúlyozta Kaszás Zoltán. Úgy véli, elbocsátásoktól itt semmiképpen sem kell tartani, a legrosszabb forgatókönyv az lehet, hogy nem vesznek fel újabb alkalmazottakat.

A szentgotthárdi üzem szóvivője azt mondta, az utóbbi időben egyre népszerűbbek az elektromos autók, de a belső égésű technológiát sem szabad temetni. Még jónéhány évtizedig fognak benzines autókat gyártani. Ha másképp lenne, akkor nem költött volna a tulajdonos több, mint 12 milliárd forintot a magyarországi üzem fejlesztésére.

Ez a motor 2015-2018 között folyamatosan elnyerte az Év Motorja díjat az 1000 és 1400 köbcenti közötti kategóriában, és több, mint 20 különböző modellbe szerelik, 110 vagy 130 lóerős változatokban.

A riporter Andor Attila.