„Nehéz, de megfontolt döntést hoztunk. Ennek ellenére nem mondtunk le hazai és régiós növekedési terveinkről, a 4iG kiemelkedő évet zár az idén, amely kiegyensúlyozott hátteret biztosít a társaság növekedési pályájának fenntartásához. Emellett folytatjuk a tárgyalásokat a Magyar Telekommal a mindkét társaság számára előnyös üzleti együttműködés további lehetőségeiről. A 4iG az organikus növekedés mellett továbbra is aktívan keresi azokat az akvizíciós célpontokat, amelyek támogatják növekedési céljait és a részvényesi értéknövelést” – mondta a bejelentés kapcsán Jászai Gellért a 4iG elnök-vezérigazgatója.
„A Magyar Telekom célja változatlan: ügyfeleinknek mindig a legjobb minőségű, integrált szolgáltatásokat nyújtani a legjobb hálózaton. Bízunk abban, hogy bevált stratégiánkkal és erős stratégiai partnerekkel – köztük a 4iG-vel – folytatni tudjuk fejlesztéseinket, tovább erősítjük piacvezető pozícióinkat és értéket teremtünk részvényeseink és az egész magyar társadalom számára.” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom Nyrt. vezérigazgatója.
A 4iG Nyrt-ről
A 4iG Nyrt. fennállásának legeredményesebb évét tudhatja maga mögött. A társaság az év első három negyedévében a 25,18 milliárd Ft IFRS szerint konszolidált bevételt ért el kimagasló, 2,48 milliárd forint fölötti EBITDA és 1,69 milliárd forintos adózott eredmény mellett. A teljesítés és előkészítés alatt álló megbízások ismeretében az év végéig a társaság menedzsmentje a vállalat teljesítményének és eredményének további növekedésére számít. A vállalat kiemelet növekedést biztosító működési területei a digitális képalkotás, az IT-biztonság, a gyógyszeripar, a tömegközlekedés, a bankszektor és az autógyártás.
A Magyar Telekomról
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Magyarország digitalizációja érdekében dolgozik a társaság országos szintű vezetékes hálózatfejlesztésen, melynek eredményeként a Telekom már összesen több mint 1,7 millió ponton kínál gigabites sebességű elérést optikai és kábelhálózatán. A társaság mobil ügyfeleinek száma 2019. szeptember végi adatok alapján meghaladja az 5,3 milliót, mobil piaci részesedése 2019. első félévében 45,2%, vezetékes hang szolgáltatás terén 49,1%, vezetékes szélessáv tekintetében 38,9%, illetve TV szolgáltatást nézve 31,3% volt.