Vannak, akik ösztönösen jól olvassák mások testbeszédét, de többnyire rendkívül időigényes megtanulni, és megfelelően alkalmazni az erről szóló ismeretanyagot. A programunkkal teljesen kiváltani nem, de támogatni tudjuk ezt a tanulási folyamatot és az értékesítők képzését. Úgy tudjuk, hogy a fejlesztésünk egyedülálló a hazai piacon, és egyelőre külföldön sem találtunk hasonlót – idézi a fejlesztő DLM Solutions ügyvezető igazgatóját az FN24 cikke.

Hámori Balázs kiemelte: a testbeszéd egyes elemeit kizárólag kontextusában szabad elemezni. Tehát ne úgy képzeljük el a gépi segítséget, hogy kiragadunk egy elemet, és az alapján a rendszer máris megmondja a „tutit". Az alkalmazás hét különböző területet vizsgál: így például a fej-, a kéz-, a kar- és a lábtartást, a szemmozgást, valamint a felsőtest helyzetét.

A tárgyalás elején az értékesítő a táblagépén bejelölhet olyan alapértékeket, amelyek befolyásolhatják az elemzést: például ismeri-e az illetőt, a tárgyalópartner milyen korú, férfi vagy nő, továbbá vegetatív jelek is megadhatók (izzadt, feszült stb.). De beállíthatja a kezdeti testbeszédjeleket is. Ezekből a rendszer statisztikai alapon kikalkulál egy értéket, amelyet érzelempárokhoz rendel. Ilyen érzelempár lehet az agresszív-alárendelő, nyitott-zárkózott vagy az érdeklődik-unatkozik kategória. A kiértékelés alapján pedig tanácsokat is ad az alkalmazás, hogy miként lehet pozitív irányba elmozdítani a megbeszélést.

A fejlesztés idén a középvállalati kategóriában Invitel InnoMax Díjat nyert - írja az FN24.