Détári-Szabó Ádámot arról is kérdezték, hogy mi lehet az oka, hogy a Hungest Hotels kapta a legnagyobb összeget, majdnem 18 milliárd forintot a kormányzat turisztikai fejlesztési programjából? A vezérigazgató elmondta, hogy ennek pusztán az az oka, hogy ők az országban a legnagyobb vidéki szállodalánc, így nem meglepő, hogy arányaiban ekkora összegben részesülhettek. Azt viszont hozzátette, hogy a fajlagos költségek nem a Hungestnél a legmagasabbak, hiszen szállodánként 1,26 milliárd forintos átlag jön ki az esetükben.

Hozzátette, hogy a kapott összeget beépítik a hazai szállodatörténet legnagyobb felújítási programjába. Átfogó beruházási program indul, sok esetben olyan fejlesztéseket fognak végig vinni, amikre már megérett az idő. Détári-Szabó Ádám fontosnak tartja, hogy az ingatlanállományuk nem homogén, vannak fiatal, nem rég átadott szállodáik és olyan is, melyeket évtizedek óta nem korszerűsítettek. Van helye tehát a pénznek, az viszont fontos, hogy nem csak a támogatásra támaszkodnak. Ahogyan Détári-Szabó Ádám fogalmazott:
"Társaságunk önerőként csaknem 30 milliárd forintot biztosít, vagyis majdnem két forintot minden egyes forint támogatás mellé."
A vezérigazgató azt is elmondta, hogy az a bejelentett felújításokra és beruházásokra a pandémiától függetlenül is sor került volna, tehát a vírus mindössze csak átírta az eredeti forgatókönyvet. Új szállodát a jelenlegi desztinációkon kívül nem terveznek építeni, a lényeg a rendelkezésre álló ingatlanok korszerűsítése, hogy a járvány legyőzésével a lehető legjobb szolgáltatással várhassák a vendégeket.
Minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb cél a folyamatos megújulás. A jelenlegi helyzetet fel lehet fogni az új tervek és stratégiák kidolgozásának időszakaként is. Pontosan ennek a gondolatnak a mentén a Hungest esetében terítékre került a szállodalánc újrapozicionálása és megújítása is, az infrastrukturális fejlesztések mellett. Erre jó példa új célközönség bevonzása, természetesen a törzsvendégek megtartása mellett. A cég vendégköre jelenleg a 40-50 feletti korosztály, mellettük viszont tervben van a fiatalabbak megszólítása is. Ehhez új attrakciók és szolgáltatások kellenek, kedvezőbb ár-érték arány mellett.
A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság oldalán.