A DigiLog Consulting ügyvezetője a Trend FM-nek elmondta, hogy a negatív adatokat a megrendelések számának jelentős visszaesése okozza. Az idei második negyedévben a fuvarozók költségeinek növekedését a csökkenő üzemanyagár nem kompenzálta – emelte ki Lajkó Ferenc a második negyedéves Közúti Fuvarozási Árindex (KFX 23Q2) főbb megállapításai közül.

Az elemzésben hozzzátették: a költségek növekedése az infláció enyhülésével lassul ugyan, de nem áll meg. Az elhúzódó recesszió és a reálbérekcsökkenése miatt kialakult kereslethiány sem oldódik meg a közeljövőben. A fuvarozóknak tehát alacsony megrendelésállománnyal, de emelkedő költségekkel kell számolniuk a második félévben is.

Ha pedig tovább csökkennek a fuvardíjak, akkor elkerülhetetlenné válik a kapacitások jelentős visszavágása. Úgy vélik, ennél is rosszabb képet festenek a 2024-es kilátások a hazai használatarányos útdíjnak és a gázolaj jövedéki adójának az emelése, akár 15-20%-os drágulást is okozhatnak a jövő évi fuvardíjakban. Berla Attila interjúja.