A Mastercard – év bankja versenyben 10 kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok. A hangsúly minden évben a lakossági szolgáltatásokon van, ezen belül is az ügyfélbarát, innovatív megoldások elismerése a fő a cél. Összesen 71 pályázat érkezett 12 pénzintézettől, amelyeket egy előre meghatározott szempontrendszer alapján 9 különálló szakzsűri összesen 68 szakértője értékelt.

A következő kategóriákban adtak ki díjakat az idén: Az év bankja, Az év leginnovatívabb bankja, Az év lakossági számlacsomagja, Az év lakossági megtakarítási terméke, Az év lakossági hitelterméke, Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze, Az év társadalmilag felelős bankja, Az év akadálymentes banki innovációja és Az év fenntartható bankja. Az év bankára címre legméltóbb szakembert - a hagyományokhoz híven – idén is maguk a bankvezetők választották meg.

Az év bankja elismerést a tavalyi év után idén is az OTP Bank vehette át. A fődíj pontozásakor a zsűri figyelembe vette a többi kategóriákban nyújtott teljesítményt is, így a legrangosabb cím nem csupán az üzleti eredményt tükrözi, hanem átfogó képet ad a hazai bankszektor legjobbjairól. Az OTP Bank kapta az első helyezettnek járó oklevelet, Az év leginnovatívabb bankja kategóriában is. A bank mobilfizetést támogató Simple applikációját már több mint 570 ezren töltötték le. Emellett minden bankfiókban elérhető és már 1,1 millió ügyfél használja az OTP Bank digitális aláírópadját is. A SmartBank mobilbanki alkalmazást pedig biometrikus azonosítással, a gyakori tranzakciók kezelésével és átutalási sablonnal bővítették ki.

Idén ismét a CIB Bank bizonyult a legjobbnak Az év lakossági hitelterméke kategóriában, az Előrelépő Személyi Kölcsönnel, melyet a hazai piacon egyedülálló módon, meglévő ügyfelek akár hét, új ügyfelek akár harminc perc alatt igényelhetnek egy mobilalkalmazáson keresztül.

Az év társadalmilag felelős bankja kategóriában idén a MagNet Bank végzett az első helyen. A bank különleges döntési jogokat kínál ügyfeleinek, akiknek így lehetőségük nyílik támogatni számukra értékes törekvéseket. A Bank évente tájékoztatja ügyfeleit, hogy mekkora összeggel járultak hozzá a nyereséghez, melynek 10 százalékáról közvetlenül rendelkezhetnek. Az év lakossági megtakarítási terméke ugyancsak a MagNet Banké volt. A nyertes termék, az Apránként Megtakarítási Program abban segíti a bank ügyfeleit, hogy úgy érjék el megtakarítási céljaikat, hogy közben folyamatosan nyomon tudják követni, hol tartanak azok megvalósításában.

Az év lakossági számlacsomagja kategóriában idén a CIB Bank végzett az élen. A legnépszerűbb számladíj a nulla! – a CIB ECO bankszámlájának mottója. A díjnyertes terméknek nincsen számlavezetési díja és a bank mobilalkalmazásával kombinálva a tranzakciós értesítők árát is megspórolhatják az ügyfelek.

Az év lakossági mobil és online banki eszköze a Gránit Bank terméke lett. Az eBank mobil alkalmazásban könnyedén nyomon követhetők a személyes pénzügyek, a belépés pedig a hagyományos PIN-kód helyett biometrikus azonosítókkal is lehetséges

Az év bankára címet idén Jelasity Radovan, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója nyerte el. Ezzel a díjjal a bankszakma saját körein belül ismeri el a kiemelkedő teljesítményt, hiszen a kategória győztesét a bankok vezetői választják ki maguk közül.

Eölyüs Endre, a Mastercard Europe Magyarországi igazgatója a verseny kapcsán elmondta:

„A Mastercard – év bankja programmal idén két, számunkra kiemelten fontos témára szerettük volna irányítani a pénzügyi szektor figyelmét: ezek a fenntarthatóság és az akadálymentesség. A beérkezett pályázatok alapján is azt látjuk, a pénzintézetek felelősséget éreznek abban, hogy a társadalmat elfogadóvá és fenntarthatóvá tegyük annak érdekében, hogy az egyenlő esélyű hozzáférés elve megvalósuljon. A Mastercard célja továbbra is a bankszektor újdonságainak és kimagasló szolgáltatásainak bemutatása. Az innováció ösztönzésén túl azonban fontosnak tartjuk a társadalmi fejlődés támogatását is.”

Az év akadálymentes banki innovációja kategóriát idén először hirdette meg a Mastercard. A nyertes OTP Bank digitális felületét és bankfiókjait is folyamatosan akadálymentesíti. Idén a vakok számára is biztonságosan használható, beszélő bankjegykiadó-automatákkal, hallássérültek ügyintézését segítő videó-tolmácsszolgáltatással és érzékenyített ügyfélhívó rendszerrel szerelték föl több száz fiókjukat országszerte.

Az év fenntartható bankja kategóriát szintén idén vezette be a Mastercard. A szakmai zsűri tagjai a K&H pályázatát találták a legjobbnak. A bank idén már 20 zöld bankfiókot működtetett, székházukban napelemes rendszert alakítottak, papírfelhasználásukat a tavalyi évhez képest 12 százalékkal, szén-dioxid kibocsátásukat pedig 23 százalékkal csökkentették. A K&H saját működésének fenntarthatóbbá tétele mellett pályázatot is hirdetett, amellyel azon hallgatók tanulmányait és kutatómunkáját szeretnénk támogatni, akik az agrárium hosszú távú, egészséges és fenntartható növekedését is szem előtt tartják.

A különböző  kategóriákban szavazó zsűritagok névsora a www.evbankja.hu/szavazas honlapon érhető el.