Zám Donát arról is beszélt, hogy jelenleg a vevők egy része még attól tart, hogy kevés az elektromos töltő, illetve, hogy sokkal lassabban tölthető fel teljesen egy villanyautó akkumulátora, mint egy átlagos üzemanyagtartály. Ezzel kapcsolatban a szakember az is elmondta, hogy például az M3-as autópályán Miskolc, vagy Debrecen felé már elég sok töltőállomáson van gyorstöltési lehetőség. Ezeken a helyeken akár 30 perc alatt 80 százalékos töltöttség is elérhető, tehát egy kávé és mosdó látogatással egybekötött töltés már versenyképes lehet egy hagyományos tankolással.

Persze a gyorstöltés és az autópályás használat nem az akkumulátorok barátja. Ezzel kapcsolatban az Opel Magyarország elektromobilitási felelőse elmondta, hogy a folyadékhűtéses akkumulátorok élettartama sokkal hosszabb lehet, mint a sok modellben alkalmazott léghűtéses áramforrásoké. Így a kevésbé kíméletes bánásmód, a hosszú magas sebességgel megtett utak és a rendszeres gyorstöltés sem amortizálja le a folyadékhűtéses akkumulátorokat, mondta a szakember, hozzátéve, hogy egyébként az új elektromos Mokkában is ezt a technológiát alkalmazza az Opel.

Zám Donáttal, Lakatos László beszélgetett. Az interjú itt meghallgatható: