A Yettel folyamatosan vizsgálja a hálózatán zajló forgalom alakulását, és idén is érdekes megállapításokra jutott az internethasználat és a tévészolgáltatás népszerűségét illetően. Az előző évhez képest idén újabb 20%-al nőtt az internet-forgalom karácsony és újév között, a tévészolgáltatással összefüggő adatforgalom karácsonykor 20%-kal, újév napján 30%-kal volt magasabb egy átlagos naphoz képest. Érdekesség, hogy az adatforgalom 22,3%-a már 5G hálózaton zajlott.
A 2024-es ünnepi időszakban – december 24. és január 1. között – 23 millió GB adatot fogyasztottak a felhasználóik, nagyjából 4 millió GB-tal többet az előző év azonos időszakához képest. Ez mintegy 20 százalékos emelkedést jelent az adatforgalomban.
Ha ezt a 23 millió GB adatmennyiséget csak streamelésre fordítanánk, full HD minőségben körülbelül 11,5 millió órán keresztül nézhetnénk a Yettel TV-t (vagy hasonló minőségű szolgáltatást), vagy csaknem 4000 évig streamelhetnénk jó minőségű zenét.
Filmek mellett az élő sportközvetítések voltak népszerűek
A Yettel tévészolgáltatás felhasználói között is megfigyelhetőek voltak a hétköznapokétól eltérő, ünnepi szokások.
Az ünnepi időszakban (december 23-29.) nőtt a televíziós tartalomfogyasztás, december 25-én és 26-án mintegy 20 százalékkal, egy átlagos hétvégéhez képest. Az új év első napján a tendencia folytatódott: január elsején az átlagos tévénézésre fordított idő a háztartásokban 34 százalékkal volt több, mint az ünnepi időszakot megelőző hét azonos napján (december 18-án).
A legtöbben továbbra is a 18-23 óra közötti idősávban ültek a képernyő elé, kiemelten erős nézettséget pedig a 20-22 órás sáv hozott. Az általános szórakoztató csatornák mellett a filmes tartalmakat és az élő sportot – például a darts világbajnokságot – kínáló tartalomszolgáltatók vonzották a legtöbb nézőt.
A hanghívások és SMS-ek is mutattak érdekességet
Szilveszter és újév napján a hanghívások kis mértékben meghaladták az egy évvel korábbi értékeket. Az SMS szerepe a tavaly szilveszteri időszakhoz (dec. 31.-jan 1.) képest csökkent, idén 4%-kal kevesebb rövid szöveges üzenetet küldtek a szolgáltató ügyfelei ebben az időszakban. Ennek feltehetően az az oka, hogy a felhasználók egyre inkább a közösségi médiában üzennek egymásnak, és így volt ez az ünnepek idején is.
Az időszakot részletesen vizsgálva azonban az is látható, hogy az SMS idén is az újévi köszöntés fontos eszköze volt: az éjfél utáni órában az előző és azt követő órákhoz képest háromszorosára nőtt a forgalom.