Az Effekt 2030 Díjjal az Effekteam Egyesület a vállalatok példamutató, innovatív és hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait ismeri el. Idén, a koronavírus-járvány miatt speciális helyzet alakult ki, ezért az egyesület vezetősége úgy döntött, hogy a vállalatok járványhelyzetben tett erőfeszítései mellett sem megy el szó nélkül, ezért alkotta meg a COVID-19 kategóriát. A zsűri összesen 19 pályázatot juttatott döntőbe. Közülük kerültek ki a győztesek.

Az Esélyteremtő üzlet kategóriában az Effekt 2030 Díjat a Vodafone Magyarország Alapítvány kapta meg ÉletMentő programjáért. A Vodafone Magyarország számára kiemelten fontos, hogy olyan kezdeményezések mellé álljon, amelyek célja, hogy a technológiát a közjó szolgálatába állítsák. Ilyen, sokak életét meghatározó újítás az ingyenesen letölthető ÉletMentő mobilalkalmazás, melyet 2020 januárjában vezetett be a Vodafone Magyarország Alapítvány az Országos Mentőszolgálattal szoros együttműködésben.

Shortlistre került ebben a kategóriában az IKEA Veled Közösen pályázata, valamint a SPAR Magyarország Magyar Máltai Szeretetszolgálat készítményei/termékei a SPAR Magyarország áruházaiban című pályamunkája.

A Jövő gazdasága kategóriában a dm Kft. vehette át a díjat, amelyet Kezdd kicsiben! pályázatával érdemelt ki. A cég 2019 őszén „Kezdd kicsiben!” felhívással környezeti fókuszú edukációs programot és Facebook kihívást indított el, hogy felhívja a figyelmet azokra a kis lépésekre, amelyekkel zöldebbek lehetnek a hétköznapok.

Döntőbe jutott még a Spar Magyarország Hungaricool by SPAR − Magyar termelők piacra jutását segíti a SPAR Magyarország címet viselő pályamunkája, valamint a Nestlé Hungária Újrahasznosítási Kisokos – Te tudod, hova dobd? címmel beadott pályázata.

A Zöld egyensúly kategóriában a Coca-Cola Magyarország Hulladékmentes Tisza Programját találta a legjobbnak a zsűri. A program célja a folyamatos védekezés, a felhalmozódott hulladék gyűjtése és újrahasznosítása, ezáltal a folyó hazai szakaszának egyre nagyobb mértékű megtisztítása.

A kategória másik döntőse a Spar Magyarország Vásárlóival együtt tesz a környezet védelméért a SPAR Magyarország című pályázata volt.

A Mindenki társadalma kategóriagyőztese a Vodafone Magyarország Alapítvány. A szervezet Digitális Iskola Programja már öt éve működik, s legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek, kompetenciáinak fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése.

A kategóriában shortlistre került a Magyar Telekom Legyélteis! Most generációs programja és a Budapest Bank Dobbantó Programja.

A COVID-19 megoldások a közösségért kategória négy alkategóriájában a következő eredmények születtek.

A Legpéldamutatóbb munkáltató a Telenor Hungary lett, #Itt vagyunk egymásnak/Telenor vállalati gondoskodás a karantén idején programjával. A cég a vészhelyzet idején megalkotta az #ITTVAGYUNKEGYMÁSNAK koncepciót, amit külső-belső üzeneteibe is beépített. A vállalat mentálhigiénés segítő hálózatot alakított ki. Ételkiszállítást szervezett a kollégáknak és családjuknak. Vezetőiket webinarokon fejlesztették, hogy hatékonyan menedzselhessék a távmunkát és közel 700 kollégát képeztek a távoli munkavégzés és a lelki egyensúly fenntartásáról. Heti elkötelezettség-felmérést végeztek, hogy beazonosítsák azokat a területeket, melyekkel kiemelten foglalkozniuk kell.

A döntőbe került a Provident Provident CARE Program: 'Vigyázzatok Egymásra, Vigyázunk Rátok! programja, valamint a UniCredit Bank Munkáltatói Covid-19 megoldás − UniCredit Bank pályázata.

A Legfelelősebb partner kategóriában a zsűri nem adott ki első díjat. Különdíjjal ismerte el a K&H Bank és Biztosító A K&H társadalmi szerepvállalása a Covid19 idején című pályázatát

A Legkiemelkedőbb támogató címet a Coca-Cola Magyarországnak ítélte oda a zsűri, a Coca-Cola Magyarország nyújtotta támogatások a COVID-19 járvány alatt című pályázatáért. Az üdítőital-gyártó 2020. áprilistól csaknem három hónapra a ’Reklám helyett segítség’ kezdeményezés keretében minden reklámfelületét (közösségimédia-csatornák, online és TV-hirdetések) a Vöröskeresztnek adta át, és a tartalmi kivitelezést is átvállalta. A Coca-Cola globális alapítványa pályázatán a Magyar Vöröskereszt 65 millió forint támogatást nyert el a vállalattól a vírus miatt nehéz helyzetbe került emberek segítésére. A cég több kollégája munkaidőn kívül segítette a Vöröskeresztet.  Ezen felül 70 000 palack italt juttattak el karitatív szervezeteknek és egészségügyi intézményeknek. Összesen csaknem 165 millió forint értékben nyújtott segítséget a járvány alatt a Coca-Cola Magyarország.

Ebben a kategóriában a döntőbe jutott a MOL MOL Egymásért - Most a törődés hajt programja, valamint az IKEA, az IKEA Covid-19 adományprogramja Magyarországon pályázata.

A Legértékesebb termék/szolgáltatás kategóriában a zsűri nem hirdetett győztest. Különdíjas lett a MOL MOL Hygi pályázata.

A közönségnek a 19 shortlistes pályázat közül szeptember 14. és 28. között volt lehetősége kiválasztani a számára legszimpatikusabbat. A legtöbb szavazatot a Provident Provident CARE Program: 'Vigyázzatok Egymásra, Vigyázunk Rátok! programja kapta, így a konferencián a Provident Pénzügyi Zrt. vehette át a Közönségdíjat. A program keretében többek között IT bővítések révén március közepétől az irodai kollégáik otthonról dolgozhattak; védőfelszerelést (gumikesztyű, maszk, kézfertőtlenítő) biztosítottak a kollégáknak és a veszélyeztetettebb ügyfeleknek. Extra védelmet biztosítottak az ügyfélpontokban (plexifal, fertőtlenítők), kiemelten védték a veszélyeztetett kollégákat, és kialakították a „Számíthatsz ránk!” munkavállalói támogató vonal.

Nagy örömünkre szolgált, hogy néhány kis- és középvállalkozás is elindult az Effekt 2030 Díjért folyó nemes küzdelemben. Közülük az Abbvie Gyógyszerkereskedelmi Kft. a Legpéldamutatóbb munkáltató kategóriában beadott, Helyi munkavállalói támogató és megtartó program COVID idején című programját oklevéllel jutalmazta a zsűri.

A zsűri tagjai voltak: Matolay Réka PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem, Nagy Bálint lapigazgató, Pénzcentrum.hu, Agrárszektor, HelloVidék, Pogány Éda Glória üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta, Kelet-Európa, Schubauer Krisztina marketing és kommunikációs igazgató, Hiventures, Szabó Gyula kuratóriumi elnök, Ökoszolgálat Magyarország.

A programok részletes leírása elérhető a https://effekteam.hu/kozonsegszavazas-2020/ linken, továbbá október folyamán elkészülnek a pályázatok alapján összeállított esettanulmányok, amelyeket szintén publikálni fogunk.

Ezúttal is köszönetet mondunk szponzorainknak, akik lehetővé tették, hogy a jelenlegi nehéz körülmények között is színvonalasan meg tudjuk tartani a Közösség.Hatás.Jövő  − A vállalati felelősség 4 arca című konferenciánkat, amely egyben méltó kerete volt az Effekt 2030 Díj ünnepélyes díjátadójának.