„Az elmúlt évtizedek kronológiája egyetlen ívbe rendezi mindazt, amiért zenélek: szenvedély, szabadság, közösség. Minden dal, minden akkord és minden érzés mögött ott van az életutam története: a hetvenes évek budapesti Bem Klubjának lázadó szelleme, a kényszermenekülésem a diktatúra elől, a nyugati világ színpadain szerzett tapasztalat, és az a hit, hogy a zene képes összekötni generációkat és kultúrákat. Számomra a zenélés soha nem a sikerről vagy a karrierről szólt, hanem mindig is arról a szabadságról, amelyet nem ajándékba kapunk, hanem nap mint nap újra ki kell vívnunk. Arról a közösségről, amely nem ismer határokat, nyelveket vagy politikát, mert a szívek dobbanása mindenhol ugyanaz, és arról a szenvedélyről, amely nélkül nincs igazi alkotás. A művészet lényege, hogy tükröt tartson, kérdéseket tegyen fel és reményt adjon. Ez nem múltidézés, hanem maga a folyamatos jelen, ahol a múlt emlékei, a jelen dilemmái és a jövő iránti felelősség találkoznak. Minden koncert és minden új lemez számomra egy vallomás arról, hogy a zene a legnagyobb egyesítő erő, amely képes hidat építeni ember és ember, nemzet és nemzet, múlt és jövő között" – mondta Leslie Mandoki.
Budapesten, a nagyszabású 50 év szabadságvágy, Mandoki Soulmates Megakoncert főpróbáján ünnepélyes keretek között adták át az aranylemezt az A Memory Of Our Future című új albumért. A kiadvány a progresszív rock és a jazz fusion egyedülálló ötvözete, analóg eszközökkel rögzítve a starnbergi Red Rock stúdióban, New Yorkban Greg Calbi közreműködésével. A világhírű Sterling Sound Mastering stúdióban készítették el az analóg matricákat, majd az Emil Berliner Studios munkájával koronázták meg, ahol a vinyl alap példányát vágták. Az eredmény páratlan, audiofil minőség, amelyben minden hang szó szerint aranyat ér.
A lemez dalai, a drámai „Blood in the Water", a lírai „Enigma of Reason", a társadalomkritikus „Devil's Encyclopedia", a felemelő „We Stay Loud", valamint „The Wanderer", „The Big Quit" és a személyes hangvételű „Matchbox Racing", rövid idő alatt közönségkedvencekké váltak a színpadon és a lejátszási listákon egyaránt.
A budapesti aranylemez átadást megelőzően már New York, Los Angeles, Berlin, London, Tokió, sőt Korea zenei közönsége is ünnepelte az albumot. New Yorkban a mestermunka finomságát méltatták, a klasszikus analóg esztétika és a mai hallgatói elvárások elegáns összeolvadását. Los Angelesben a szakma a lemez társadalmi üzenetét és progresszív bátorságát emelte ki. Berlinben és Londonban a kritikusok a kompozíciók intellektuális mélységét dicsérték, míg Tokióban a precíz hangzáskultúra és az album gondolatisága aratott osztatlan sikert, az audiofil közegben is ritka egyöntetű elismeréssel. Koreában pedig a fiatal közönség fedezte fel a Soulmates zenéjében azt a sodró energiát, amely egyszerre gyökerezik a klasszikus rock örökségében és szól a jelenkor emberének.
A nemzetközi kritika szerint az A Memory Of Our Future „intellektuális és lírai utazás a múlt és a jövő között", amely újraértelmezi, mire képes a progresszív rock és a jazz fusion a 21. században. A rockzene szentélye, a Rock & Roll Hall of Fame Clevelandben a Mandoki Soulmates több mint három évtizedes pályáját ünnepelte és méltatta.
Mandoki Soulmates Megakoncert
A Budai Vár falai között több ezer fős közönség gyűlt össze és köszöntötte Leslie Mandokit és világsztárokból álló szupercsapatát. Az eső és a fények különleges játéka még inkább ünnepivé tette az estét, miközben közel négy órán keresztül csendültek fel az A Memory Of Our Future aranylemezzé vált albumának dalai, a legendás Supertramp-himnuszok, Bartók Hungarian Pictures szvitje, valamint a koncert egyik legmegrendítőbb pillanataként a Szomorú vasárnap. Ezt a dalt Júlia Mandoki előadásában hallhatta a közönség, amikor Randy-vel közösen lépett színpadra.
Németország, a Mandoki család hétvégéje
A nemzetközi zenei visszhang után a német sajtó ismét egy egész hétvégét szentelt a Mandoki családnak.
A Mandoki Soulmates budapesti koncertje komoly nemzetközi visszhangot keltett: a felvétel rövid idő alatt átlépte a 150.000 megtekintést a YouTube-on, miközben a német RTL Kölnből érkezett stábja Budapesten forgatott. A Mandoki-különkiadás a csatorna egyik nézettségi csúcspontja lett. A televízióban Lara Mandoki és édesapja, Leslie is rendkívüli sikert arattak. Lara főszereplésével egy főműsoridős játékfilm 30%-os közönségarányt ért el, míg Leslie életútját az RTL Nachtjournal Spezial mutatta be – a hetvenes évek magyarországi ellenállásától és a nyugatra vezető kényszerszökésen át egészen a világsikerig.
Ugyanezen a hétvégén Lara a ZDF Erzgebirgskrimi „Über die Grenze" epizódjában Karina Szabó nyomozót alakította. Főszerepe alakításáért Jupiter-díj jelölést kapott. Európa vezető magazinja egy teljes oldalt közölt kizárólag a történelmi Bem Klubról, illetve számos más német és amerikai lap is részletesen beszámolt a jubileumi koncertről. A Bunte és a Focus két-két külön cikkben méltatta az eseményt a koncert előtt és után, míg a Bild dupla oldalon mutatta be a budapesti eseményt.