Több tízezret, néhol több százezret vontak le tévesen az ügyfelek számláiról. Világszerte ettől nem szenved csorbát az Apple fizetési rendszerének imidzse, de az előfordulhat, hogy a magyar felhasználók bizalmatlanabbak lesznek vele kapcsolatban.

A Magyar Bankszövetség közleménye szerint az érintett tranzakciók kizárólag korábbi vagy jelenleg meglévő előfizetésekhez, vagy vásárlásokhoz kapcsolódnak – téves technikai ismétlődéssel. Fizikai terminálokon történő vásárlások vagy készpénzfelvételes tranzakciók nem érintettek.

Az Apple tájékoztatása szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az almás cég fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket. A technikai probléma miatt tévesen terhelt összegeket visszafizetik.

Az MNB közölte, hogy szorosan figyelemmel kíséri az Apple-szolgáltatásokhoz kötődő jogosulatlan fizetések ügyét az ügyfelek védelme és az elektronikus pénzforgalomba vetett bizalom fenntartása érdekében. A jogosulatlan és jóvá nem hagyott kártyatranzakciók teljes összege a károsultaknak visszajár. Qayum Dánielt, a Peak Financial tanácsadóját Nagy Károly kérdezte, hogy mi történhetett.