A Wolt elsősorban technológiai vállalatként tekint magára – mondta el Hartyányi Orsolya éttermi és kiskereskedelmi értékesítési és fejlesztési vezető a Trend FM-nek, hozzátéve, hogy a cég egy úgynevezett on-demand kereskedelmi platform.

Ez azt jelenti, hogy a kereskedők a vásárlók és a futárpartnerek között közvetít, hogy ők minél könnyebben, gyorsabban megtalálhassák egymást. Mindez azért on-demand, mert arra nyújt lehetőséget, hogy a tranzakció épp akkor történjen, mikor mindhárom fél szeretné azt: épp nyitva van az étterem, épp szeretne a vásárló rendelni, épp van egy futárpartner, aki dolgozik.

Magyarországon 2018 májusa óta van jelen a társaság – most ünnepelte ötödik születésnapját. Jelenleg több mint 350 munkatárs dolgozik a Wolt Magyarország Kft.-nél: ebből 150-en az ügyfélszolgálaton, 5-6 ezer aktív futárral működnek együtt és több mint 4000 kereskedelmi partnerük van.

A Wolt egy relatíve fiatal vállalat, 2014-ben alapították Helsinkiben, azonban 8 év alatt hatalmas növekedést ért el, és immár túl is lépett Európa határain. 23 országban Japántól Kazahsztánon át Norvégiáig, több mint 300 városban működik.

Hartyányi Orsolya szerint a tavalyi egyesülésük az Egyesült Államok legnagyobb ételkiszállító cégével igazi mérföldkő volt. A DoorDash további lehetőségeket nyitott meg előttük. Ezekről, rendelési tarifák alakulásáról és a vidéki terjeszkedésről Érczfalvi András készített interjút.