Viszont az utóbbi évben már körülbelül 30 kilogramm sertéshús fogy fejenként Magyarországon, ezzel a baromfi után a második legnépszerűbb húsféle. A további népszerűsítés érdekében pedig elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző „Ünnepeljen malaccal” kampány. Az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Húsiparosok Szövetsége támogatásával megvalósuló fogyasztásösztönző akciót idén is az ünnepi időszakra időzítették.

Az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese elmondta, a kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok, hiszen számos olyan ásványi anyagot tartalmaznak, amelyek más élelmiszerből nehezen lennének felvehetők, és a kampányban erről is szó lesz. Giczi Gergely beszélt arról is, hogy bár az ágazat számos viszontagságon ment keresztül az elmúlt években, a szektor ma már újra stabil pályára állt, és képes kielégíteni a stabil magyarországi sertéshús iránti igényt. Lakatos László interjúja.