
Az Amway a Covid-válság évében, 2020-ban is 5,7 milliárd forint árbevételt ért el, ami 7 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az eladások legnagyobb részét az étrend-kiegészítők, a szépségápolási és otthonápolási termékek adták.
„2020 mindenkinek kihívásokkal teli, ugyanakkor tanulságos év volt. Büszkék vagyunk rá, hogy ebben a nehéz időszakban nemcsak megtartottuk korábbi eredményeinket, de növekedést is sikerült elérnünk. A tavalyi év és az elmúlt évtizedek sikerei megerősítenek bennünket abban, hogy az Amway innovatív, minőségi termékei fontos értéket jelentenek a hazai fogyasztók számára. Emellett, az Amway által képviselt közvetlen értékesítési modell jelenleg is több tízezer ember számára nyújt lehetőséget a rugalmas, otthonról végezhető munkára, ami a mostani helyzetben sokaknak nagy segítséget jelent” – mondta el Ildiko Dikošová, az Amway Hungária ügyvezető igazgatója.
Közel 400 termék, 41 ezer termékforgalmazó
Az Amway Hungária 1991-ben 7 termékkel lépett a hazai piacra, majd még a nyitás évében 15 terméket kínált. A cég ma már közel 400 terméket forgalmaz, portfoliója lefedi az egészség, a bőrápolás és a színes kozmetikumok, a sport étrend-kiegészítők, a tartós fogyasztási cikkek, víztisztító készülék, és az otthonápolás területét.
Az Amway termékei független üzleti vállalkozók segítségével jutnak el a fogyasztókhoz. Magyarországon az Amway üzleti vállalkozók száma 2020-ban 41 ezer fő volt, 60 százalékuk a hölgyek köréből kerül ki.
Amway a hazai közösségekért
Az Amway felelős vállalatként alapítása óta számos jótékonysági programmal segíti a hazai közösségeket, ezen belül kiemelt figyelmet fordít a beteg gyermekek támogatására. Összhangban a nemzetközi One by One™ - Egyenként a gyermekekért kampánnyal, az Amway az elmúlt 30 évben termékadományokkal, önkéntes munkával és országos jótékonysági programokkal is támogatja a kisgyermekek gyógyulását Magyarországon. Az utóbbi évek legnépszerűbb kezdeményezései az országos jótékonysági kerékpározás, valamint a 2015-ben útnak indított „10 000 lépés érted és értük” jótékonysági séta, melyeken évente több ezren vesznek részt, hogy tegyenek a beteg gyermekekért és saját egészségükért.
Magyarország legrégebbi gyermekkórháza, a budapesti Bókay Gyermekklinika nélkülözhetetlen gyógyító munkáját 10 éve segíti az Amway, többek között a „Tour de Bókay” jótékonysági kerékpározás és a „10 000 lépés érted és értük” támogatójaként. Bár a jótékonysági sportprogramok az elmúlt évben elmaradtak, a segítségnyújtás új formában valósult meg. Az Amway tavaly ősszel új terméket, egyszer használatos maszkokat vezetett be, melynek eladásából származó bevételt megduplázza, és a Bókay Gyermekklinikának ajánlja fel.
„30 év értéke – a jövő lehetősége” – ez a jubileumi évünk szlogenje. Hiszem, hogy az Amway 30 éve tartó sikerének kulcsa, egyedülálló termékei mellett az az értékes közösség is, amelyet üzleti vállalkozóink alkotnak. Kitartó munkájuk mellett, évről évre hatalmas energiákat megmozgatva vállalnak részt a jótékonysági programok szervezésében, hogy minél több kisgyermek gyógyulását segíthessük. Azon dolgozunk, hogy üzleti vállalkozóinkkal együtt hasonló közös sikereket érjünk el a jövőben is” – mondta el Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója.