2020-10-23 15:05:00 Adásunk
Korábbi adások
-
-
-
-
-
-
-
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2019-04-12 15:05:00Házon belüli konkurencia vagy inkább a potenciális fiatal vásárlók megnyeréséért indított kísérlet mutatós darabja lesz a Lexus vadonatúj városi terepjárója? Ezt még nem tudni, de egy biztos: a Magyarországon most debütált alsóközép-kategóriás UX crossover biztosan sok borsot fog még törni a prémium konkurencia orra alá. A különleges formajegyeiről is ismert Lexus tervezőit most sem hagyta cserben a fantáziájuk, igaz, házon belül, mármint a Toyotánál, a CHR bombasztikus stílussikere azért alaposan kitaposta az utat az UX dizájnja előtt. A forma azért letisztultabbá és felnőttesebbé vált és szervesen illeszkedik a már megszokott lexusos formavilághoz. A műszaki tartalom valódi prémiumos bőségű, a hajtáslánc pedig a ma létező talán legkorszerűbb lehet a világon. Varga Zsombor, a Lexus magyarországi kommunikációs menedzsere további részletekkel érkezett a stúdióba. Kerek születési évfordulót ünnepel a világ egyik vezető autógyártója. Pontosan 55 évvel ezelőtt gördült le a szalagról az ikonikus Ford Mustang. A bő félévszázad alatt több mint 10 millió legendás Ford sportautó készült Amerikában, a mostani születésnapra pedig egy korlátozott darabszámú, úgynevezett BULLITT elnevezésű, különleges modellváltozattal lepte meg a márka híveit a gyár. Az ünnep fényét tovább növelte, hogy a Ford éppen a napokban jelentette be nagyszabású tervét: mostantól valamennyi új modelljéhez kínálni fog környezetbarát opciót. Vagyis megkezdődik a fejlett elektromos hibridkorszak, melynek első darabja a megújult Kuga crossover lesz. A Ford minden eddiginél jelentősebb üzemanyag-takarékosságot ígér, amelyre a gyártó az új plug-in hibrid Kuga 1,2 literes üzemanyag-fogyasztásában lát garanciát. Ha pedig igazak a hírek, nem is oly sokára megláthatja a napvilágot a Mustang elektromos változata is. Az izgalmas részleteket Györke Orsolyától, a Ford Közép és Kelet-Európai Kft. pr és kommunikációs igazgatójától várjuk.
- Belehallgatás:
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2019-04-05 15:05:00Még egy évtizede sincs annak, hogy már temettük a hosszú ideje betegeskedő SEAT autómárkát, mára pedig Európa legdinamikusabban fejlődő gyártójává vált. Korábban mind kevesebbeknek jöttek be az unalomig szajkózott SEAT vízcsepp formájú egyen autói, és fájdalmasan zuhantak az eladások, ma meg a városi terepjárók túlzsúfolt világában is műszaki igazodási pontként emlegetik az agilis vezetési menetteljesítményéről híres márkát. Soha annyi autót nem értékesített egyetlen év alatt a SEAT, mint tavaly, és ebben óriási szerepe volt a teljesen új innovációs stratégiának. A SUV-ok világméretű ádáz csatájában is sikert sikerre halmoz a spanyol cég. Az immár háromtagúra bővült modellcsalád legnagyobb tagja a Terraco, amelynek értékesítése Magyarországon is megkezdődött a napokban. Ebben a méretosztályban kifejezetten sikerre van ítélve a márka, hiszen a Terraco mellett beltérben, csomagtartó méretben és ár/érték arányban sokan nem rúgnak labdába. Különösen igaz lesz ez a családi autókedvezmények folyósításának idejétől, a családbarátság ugyanis nem csak árfüggő. A spanyol márka mindenesetre tovább gyorsítja a fejlesztési tempót, két éven belül 6 elektromos és plug-in hibrid autómodell megjelenését ígérik. Papp Zoltán, a SEAT magyarországi márkaigazgatójával a Terraco megjelenéséről és az elektromos jövőről beszélgetünk. Évek óta unalomig ismételt tétel, hogy tavasszal és ősszel megkerülhetetlen az autógumik cseréje. Szerencsére egyre növekszik azoknak a tábora, akik tisztában vannak a téli és nyári abroncsok használatának fontosságával, de a 4 évszakos gumit választók száma még nagyobb ütemben bővül. Soha ennyi új gumiabroncsot nem értékesítettek még Magyarországon, mint 2018-ban, de nagy kérdés, hogy a gumik cseréjét és tárolását is ugyanolyan körültekintéssel oldják-e meg az autósok, mint a vásárlást. Számos tanulmány és adat bizonyítja, hogy komoly közlekedésbiztonsági kockázatokhoz vezethet a szakszerűtlen gumitárolás és az időszakos átszereléssel is bőven lehet károkat okozni. A vendégünk Hunyadi Szabolcs, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke, egyben a Bridgestone Magyarország személygépjármű üzletágának vezetője.
- Belehallgatás:
-
-
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2019-03-08 15:05:00Autótörténeti esemény helyszíne volt az idei genfi autószalon, néhány nappal ezelőtt ugyanis kihirdették a soron következő Év autója díjat, amely elsőként egy elektromos hajtású kocsi lett. Az idei kitüntetett tehát a Jaguár i-Pace, amely nem egy klasszikus, nagytatás batár Jaguár, hanem egy ízig-vérig fiatalos, dinamikus sportkupé, amely egyben SUV is. Igen, SUV és elektromos hajtás, ugyanakkor formavilágát és menetteljesítményét tekintve leginkább egy prémium sportkupé. A legjobb szériaautót mindjárt két elektromotor hajtja és a szigorú WLTP-mérési szabvány szerint 480 kilométer a hatótávja. A kocsi az Audi E-Tron mellett a második prémium városi terepjáró, amely sikerrel indulhat a Tesla egyeduralma ellen. Ördög Ibolya, a Jaguár magyarországi marketing és kommunikációs vezetője a legfrissebb információkkal érkezett hozzánk. Megkezdődött a megújult CLA kupék sorozatgyártása a Mercedes kecskeméti gyárában, és a genfi szalonon máris bemutatták a nagy sikerű sportkombi változatot, a CLA Shooting Brake ugyancsak hamarosan gyártásba kerülő modelljét. Már a két, a világpiacon rendkívül keresett, kizárólag Magyarországon készülő Mercedes kocsi elődjének is óriási szerepe volt abban, hogy a stuttgarti csillagos márka immár harmadik éve taroljon a magyarországi járműpiacon. A prémiumszegmensben a Mercedes tavaly kétszer annyi autót értékesített hazánkban, mint két évvel korábban és ezzel újra maga mögé utasította a legfajsúlyosabb vetélytársakat, az Audit és a BMW-t. Az pedig több mint figyelemreméltó, hogy a Mercedes magyarországi eladásainak közel felét a SUV-ok különböző változatai tették ki. Hesz Tamás, a Mercedes Benz Hungária értékesítési és marketingigazgatója a vendégünk.
- Belehallgatás:
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2019-03-01 15:05:00Minden valószínűség szerint átrendezheti a magyar autópiacot a Toyota legújabb lépése, melynek nyomán újra sorozatba vette a japán gyártó a néhány éve Európa számára ideiglenesen jegelt Corolla modell gyártását. A Corolla eddig is a világ legnagyobb darabszámban készült személyautó-modellje volt, s azzal, hogy a pár évre Európában helyettesítő Aurist most felváltja újra a Corolla, sőt mindjárt háromféle karosszériaváltozatban is megjelenik, igen széles vásárlói igényeket kielégíthet a Toyota a bátor lépéssel. Az autótörténeti pillanat, a háromféle Corolla, vagyis a sedán, a lépcsőshátú limuzin és a kombi változat újbóli piacra lépése önmagában is autópiaci mérföldkő, ám azzal, hogy mindjárt kétféle hibridhajtást is kínálnak a japánok a Corollához, egyelőre behozhatatlan előnyökkel járhat számukra. Varga Zsombor, a Toyota magyarországi kommunikációs menedzsere további érdekes információval érkezett a stúdiónkba. A legkisebb autópiaci szegmenset is elérte a városi egyterűek megjelenésének hulláma. Immár a világ legnagyobb autógyártója, a Volkswagen is jobbnak látta belépni erre a brutális ütemben fejlődő területre, megalkotva a legkisebb VW SUVOT, a T-Crosst. A Polonál alig valamivel hosszabb, letisztult formavilágú és minőségi belteret kapott crossover olyan sikermodelleket követ a piacon, amelyek egy-két lépcsővel fölötte már hosszú hónapok és évek óta sikert sikerre halmoznak. A zászlóshajó Touareg csak pár hónapja érkezett, de értékesítés szempontjából azonnal tarolt a felsőkategóriában, a középosztályos Tiguan és az egyel kisebb T-Rock pedig minden korábbi vásárlói sikeren túltett, amely egyes esetekben az akár egy éves gyártási várólistán is megmutatkozott. A most debütált T-Rock csak méretben tűnik kisebbnek testvéreinél, tudásban, minőségben bőven beleillik a vérvonalba. Nagy kérdés, hogy sikerül-e gyorsabban kielégíteni majd elegendő autóval az előjegyzésre jelentkező vásárlók gyorsan növekvő táborát. Dalnoki Balázs, a Volkswagen magyarországi márkaigazgatója a vendégünk.
- Belehallgatás:
-
-
-
-
-
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2019-01-18 15:05:00Üzemszerűen működik az ingyenes gépjármű-adat lekérdezés január közepétől, így mostantól elvileg jóval kevesebb kockázatot jelenthet a használtautó vásárlása. Igaz, a keresett rendszám alapján megismerhető futásteljesítmény, a vizsgáztatáson készült fotók és bizonyos esetekben a biztosítói előélet csak a jéghegy csúcsát jelenti ahhoz az adatsorhoz képest, amelynek ismeretében nyugodt szívvel megvehetnénk egy kocsit. Bár úgy tűnik, tavaly elérte a csúcsot a külföldről behozott használt járművek száma, amely közel 159 ezer személyautó importját jelenti, azért a jövőben is óriási szükség lesz a most indult adatlekérdezési rendszer információira. Némileg rossz hír, hogy ezután is lesz lehetőség óratekerésre, ha valaki kifejezetten csalni akar, ugyanakkor az ingyenesen hozzáférhető és vélhetően egyre bővülő adatbázis rendkívül sokat jelenthet a használtautó-kereskedelem kifehérítésében. Vendégünk Fojt Attila, a használt autókereskedőket tömörítő Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke. A második részben: Megtörte a városi terepjárós korszak mindent uraló uniformalitását a Peuget, és felfrissítette a limuzinok kategóriájába tartozó 508-ast. A minden ízében új, elegáns formavilágú, keret nélküli ablakokkal szerelt lépcsőshátú külső mérete alapján nyugodtan megcélozhatja a sofőrös autók piacát, az egyedi hangulatú beltér méretezése miatt azonban valószínűleg némi kompromisszumra lesz szükség a flottahasználat során. A csodaszép külcsín azonban sokat nyom a latba, ha az ember ki szeretne tűnni a tömegből. Kérdés, hogy a végleges árlista engedi-e majd az egyénieskedést. A megkapó lemezmunkával és kényelmes utastérrel megszülető 508-assal piacra lépő Peugeot ugyanakkor mindenképpen nagy bátorságról tett tanúbizonyságot, hiszen nemcsak a piacot minden méretben lassan fele arányban uraló SUV-okkal kell megmérkőznie a vásárlók kegyeiért, de a kevés, ám az üzleti felhasználók körében annál kedveltebb konkurens limuzinokkal, a VW Passattal és a Ford Mondeoval is versenyre kell kelnie. Mocsai Zoltántól, a Peugeot márkamenedzserétől további érdekes információkat várunk az újdonságról.
- Belehallgatás:
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2019-01-11 15:05:00A 2008-as válság óta tavaly adták el a legtöbb személyautót és kishaszon-járművet Magyarországon. Mielőtt azonban hálaadó imára kulcsolnánk kezünket, ki kell ábrándítanunk mindenkit: a 2018-ban értékesített autók bő ötöde külföldön talált gazdára. Sőt még az sincs kizárva, hogy jóval olcsóbban jutottak a kocsikhoz a határon túli szerencsések, mint a magyar emberek. Vajon hogyan lehetséges ez? A magyarországi autókereskedések nem is a magyar vásárlókat szolgálják? Miként lehetséges az, hogy ügyeskedéssel akadnak márkák, amelyek közel 40 százalékban külföldieknek értékesítenek? És hogyan fordulhat elő, hogy az éves hangzatos eladási statisztikák szűkszavú adataival szemben egyes autómodellek 60-90 százalékban más uniós állampolgárokhoz kerülnek Magyarországról? Vajon mi a valóság és bűn-e, ha egy kereskedő annak ad el bármit, aki megfizeti? Vendégünk egy olyan márka képviselője, amely büszke arra, hogy magyar gyári képviseletként a magyar vásárlókat szolgálja. A Toyota magyarországi kommunikációs menedzsere, Varga Zsombor a vendégünk. A második részben: Három éve tért vissza a magyar piacra az orosz Lada és ezalatt több mint háromezer autót értékesítettek. Az első esztendő bámulatos és nem várt mértékű értékesítési adatai után azonban az ünneplést felváltották a szürke hétköznapok, a Renault résztulajdonában lévő Lada eladásai ugyanis visszaestek. Tény, hogy az Európai Bizottság által 2018 szeptemberében bevezetett szigorú környezetvédelmi vizsgálati módszer, a WLTP ugyanis jelentősen fékezte az orosz autók uniós értékesítését, de a rossznyelvek szerint a lassú modellfejlesztési politika miatt is fájhat a gyártó menedzsmentjének feje. Vajon miként éli meg a nem vált értékesítési hullámvölgyet a magyarországi képviselet, lesz-e még magasabban az orosz autógyártás csillagzata nálunk? – kérdezem Pataky Andrást, a Lada Hungary cégvezetőjét.
- Belehallgatás:
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2019-01-04 15:05:00Az idei év végétől valóságos elektromosautós-szőnyegbombázást ígér a világ legnagyobb autóipari csoportja, a Volkswagen, s nyitásként máris bejelentette az elektromos töltőállomások forradalmasítását. A VW által kifejlesztett és már telepíteni kezdett mobil állomások rugalmasan telepíthetők és mozgathatók, sőt függetleníthetők az állandó hálózati áramellátástól. A közismert mobiltelefonos POWERBANKOK mintájára létrehozott 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőkkel egyszerre négy autó szolgálható ki és akár 360 kWH-ás töltési kapacitás is tárolható a rendszerben, amellyel utántöltés nélkül 15 autó tölthető fel. A töltőhálózatok kiépítésének forradalmi megközelítése 2020-ra hozhatja el a valódi áttörést, amikor már széles körben igénybe vehetők lesznek a mobil állomások. A Volkswagen az év második felében megkezdi a szintén forradalminak tekinthető, teljesen új fejlesztésű elektromos autócsalád első tagjának forgalmazását, amelyet a következő években még számos futurisztikus és hatékonyan használható modell fog követni. Dalnoki Balázs, a VW magyarországi márkaigazgatója szolgál részletekkel. A műsor második felében arról beszélgetünk, hogy január végétől ingyenesen lekérdezhetőek lesznek a magyarországi járművek adatai egy most létrehozott országos nyilvántartás segítségével. A rendszám alapján meglehet majd tudni a kiválasztott autó kilométeróra-állását, a baleseti előéletet és elérhetőek lesznek az eredetiségvizsgálat fotói is. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szeretné elérni, hogy a Belügyminisztérium egyesített gépjármű-nyilvántartásába bekerüljön a járművek szervizes előélete is. A szolgáltatáshoz lesz mobilalkalmazás is, így februártól könnyen elkerülhető, hogy valaki manipulált adatok alapján vásároljon bizonytalan eredetű vagy körözött használt autót. Várhatóan a jogosítványszerzés is jelentősen könnyebbé válik ettől az évtől kezdve, miután már nem a közlekedési hatóság szervezi a tanulók vizsgáztatását, hanem egy állam által alapított nonprofit cég. Gyorsabb és rugalmasabb vizsgáztatást, kevesebb sorban állást ígérnek. Vendégünk Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.
- Belehallgatás:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2018-04-27 15:05:00Úgy tűnik, korán ittak a medve bőrére mindazok, akik már temették a dízeltechnológiát és gyakran számításból, üzleti érdekből a "halálmotornak" bélyegzett technika ellen kampányoltak. A német Bosch alkatrészgyártó konszern ugyanis váratlanul előállt egy fejlesztéssel, mellyel teljes mértékben megőrizhető a dízeltechnológia közismerten alacsony fogyasztása és környezetbarátsága, miközben a mai, sőt a 2020 utáni sokkal szigorúbb kénd-dioxid kibocsátási előírások messze túlteljesíthetőek. Egészen pontosan tízszer tisztább lehet a kipufogógáz, mint amit megengednek majd a szabványok. Ipartörténeti, emellett környezetvédelmi és nem mellesleg gazdaságpolitikai jelentőséggel bírhat, hogy a Bosch találmánya nem kerül aranyárba, gyakorlatilag napjaink motorjainak részegységeire épül. Amennyiben sikerülne megoldani a már az utakon futó dízeles autók olcsó átalakítását is, óriási pofont kapnának a dízelek ellen kereszteshadjáratot hirdető kampányzöldek és politikai hátországuk, hiszen újra reneszánszát élhetik a gyújtás nélküli járművek. A váratlan és drámai fordulat igen mélyreható változást hozhat a járműiparban, mivel a dízelek tizedére csökkenő kén-dioxid kibocsátásával szemben alig juttatnak a levegőbe szén-dioxidod, szemben a mai benzinmotorokkal, melyeknek jelentős és már alig csökkenthető a szán-dioxid szennyezése. Ráadásul ha végre valós terhelés mellett, utcai forgalomban mérnék a fogyasztást és a kibocsátást a benzineseknél is, megdöbbentően durva adatokat kapnánk. A Bosch elnöke szerint eljött az idő arra, hogy a benzinmotor valós légszennyezéséről is képet kapjon a világ. Vendégünk Papp László állandó műszaki szakértőnk.
- Belehallgatás:
-
-
-
-
-
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2018-03-09 15:05:00A jövő elkezdődött, immár végérvényesen és rendszerszinten az autóipari átmenet hajtásláncává vált a hibridhajtás, miután a genfi autószalonon bemutatták az első kocsit, amely többféle hibridmotorral is megrendelhető lesz. A vadonatúj Toyota Auris, azon túl, hogy a világ legnagyobb darabszámban készülő hibrid autójaként az utolsó csavarig megújult és megszépült, mindjárt egy átlagos és egy erősebb környezetbarát motort is kapott. De hogy ne legyen kétség az új időszámítás kezdetében, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója ünnepélyesen bejelentette: a világ egyik legnagyobb autógyártója idén beszünteti a dízelautók forgalmazását Európában. Az autótörténeti pillanatról és a jövőről Varga Zsombort, a Toyota magyarországi kommunikációs igazgatóját kérdeztük. A genfi szalonon az is egyértelművé vált, hogy a Toyota presztizsmárkája, a Lexus is rákapcsolt a fejlesztésre és nem kevésbé meglepő módon úgymond lefelé, a fiatalabb korosztály felé nyitott. A prémium hibridgyártó elsőként a világpiacra valósággal berobbant Toyota C-HR nyomdokain lépdelve Genfben leleplezte a hasonméretű és fiatalos szabadidőautó, az UX sorozat első darabját. Az eseményről László Richárddal, a Toyota magyarországi országigazgatójával a genfi autószalonon beszélgettünk. Ha nem is hozott áttörést az autóipari technológiaváltásban az idei genfi autószalon, a kiállított járművek sora egyértelművé tette a folyamat visszafordíthatatlanságát. Bár láthatóan nem lassult a benzines és dízelautók fejlesztési lendülete a világban, a hibridhajtás és lassanként az elektromos hajtás térhódítása általánosnak tekinthető a kiállított modellek nagy száma alapján. Genfben jól érzékelhetően két markáns járműfejlesztési irányzat megerősödésének lehettünk szemtanúi. A világ két vezető gyártója két, ma többnyire párhuzamos, de idővel vélhetően összetartó csapásirányt követve vonultatta fel a ma és a közeljövő újdonságait. A Toyota hibridrendszere már annyira kiforrott, hogy nem csak valamennyi modellbe beépítik, de immár többféle hajtásláncként is megrendelhető az autóban. A Volkswagen-csoport viszont az elektromobilitás felé nyitott teljes mértékben és forradalmasította a hagyományos személyautóépítést. A VW elektromos járművei mindenben eltérnek az eddigi vonaltól és egy év múlva már megkezdődi a sorozatgyártásuk. Papp László műszaki szakértőnnek elemezzük a genfi szalon üzenetét.
- Belehallgatás:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2017-10-20 15:05:00Most már semmi kétség, gyökeresen átalakítja az autóipart és a szervizek munkáját az elektromos autók terjedése. Eddig sem ülhettek ölbe tett kézzel a márkaszervizek, hiszen együtt kellett haladniuk a fejlődésben az újabb és újabb modellekkel előrukkoló üzemekkel, de mindez valószínűleg semmi ahhoz a költséges átalakításhoz képest, amit az e-mobilitás térnyerése követel tőlük. Előbb-utóbb eltűnnek a belsőégésű motorok, hagyományos váltók, differenciálművek és turbófeltöltők a járművekből, nem lesz szükség kétévenkénti olajcserére és szűrőcserére – jócskán megkurtítva ezzel a szervizek bevételét. Igaz, lesz helyettük hatalmas tömegű akkumulátorcsomag, nagyfeszültségű elektronika és villanymotor minden mennyiségben – bár ezek szervizigényessége messze elmarad a benzinesekétől, dízelesekétől.Vendégünk Válint Péter, a Porsche Pest szervizigazgatója. Újoncként is óriási esélyekkel indul a vásárlók megnyeréséért folytatott piaci harcba a KIA legkisebb városi terepjárója. A Stonic láthatóan igyekszik kitűnni a rettentően népes tömegből, s ehhez a testvérmodell, vagyis a KIA Rio alapjait hívta segítségül, miközben mindenben a nagyobb testvérre, a Sportage-re igyekszik hasonlítani. Nagy kérdés, hogy a vásárlóknak bejön-e ennyi méretbeli, formai és műszaki hasonlóság, vagy a KIA mindinkább elismert minősége, tartóssága és általános műszaki fejlettsége iránti növekvő vásárlói bizalom már eleve válasz a kérdésre. Király Tibor, a KIA Motors Hungary értékesítési igazgatója mit gondol, a leendő Stonic vásárlók mi alapján döntenek majd?
- Belehallgatás:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2017-04-07 15:05:00első rész: Az okos ember már javában számol és tervezi a nyaralást, a még okosabb pedig évekre előre gondolkodik. Pláne azoknak tanácsos alaposabban számolniuk és számot vetniük a lehetőségekkel, akik a hagyományos panziós, hoteles, apartmanos családi kirándulások helyett a szabadságot és mobilitást jelentő lakókocsis, kempinges nyaralás mellett döntenek. Csakhogy kötöttségmentes, egyben szuper kényelmes kiruccanás egyáltalán nem létezik korszerű, jól felszerelt és tágas lakókocsi vagy lakóautó nélkül. A kérdések pedig éppen ebből adódnak: vajon mi a különbség lakóautó és lakókocsi között? Mennyire biztonságos egyik és másik, a lakókocsit vontathatja-e a már meglévő öregecske családi autónk, vagy vegyünk újat, és a lakóautót vezethetem-e B kategóriás jogosítvánnyal? De a leginkább húsbavágó kérdés az: vásároljunk vagy béreljünk lakókocsit vagy lakóautót? Mai vendégünkkel, Stach Peterrel, a Karamor Kft ugyvezetojevel.
-
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2017-03-31 15:05:00első rész: ár a budapesti főpolgármester is túlzásnak tartja, hogy egyes kerületekben a közterület-felügyelők automatikusan, fénykép alapján, 50 ezer forintra büntetik mindazokat az autósokat, akik megsértenek bizonyos, nem túl nagy társadalmi veszélyességű közlekedési szabályokat. Tarlós István a belügyminiszternél és a rendőrségnél kívánja elérni, hogy módosítsák a közterület-felügyeletre vonatkozó szabályozást. A főpolgármester szerint nem az autósok üldözése és a pénzbeszedés az egyetlen feladata a felügyelőknek, így annak is utána nézne, a köztereseknek vajon van-e érdekeltségük a minél több bírság beszedésében. A hatalmas társadalmi felzúdulást okozó közteres gyakorlatot már hónapok óta bírálják civilek és közlekedési szakemberek egyaránt. Legújabb érvként az is elhangzott, hogy a főváros utcáira kihelyezett kamerarendszer közrendvédelmi és nem közlekedésrendészeti célokat szolgál, ezért szabálytalan azok képe alapján autósokat bírságolni. Vajon kinek van igaza? – tesszük fel mindjárt a kérdést dr. Kovács Kázmér közlekedési szakjogásznak, állandó közlekedésbiztonsági szakértőnknek.
- Belehallgatás:
-
-
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2017-03-10 15:05:00Kisebb csodával felér, hogy egy Peugeot városi terepjáró kapta idén az év autója díjat a március elején nyíló genfi autószalonon. A Peugeot 3008-ast megérdemelten emelte ki a tömegből a nemzetközi szaksajtó, de még meglepőbb, hogy a mögötte következő díjazottak jó része mennyire kevés szavazatot kapott. Ugyanakkor mindenképpen tendenciaszerűen felértékelődni látszik a francia autógyártás a mostani díjjal, hiszen két évvel ezelőtt a 2014-es év autója elismerést a mostani 3008-as Peugeot alapmodellje, a figyelemreméltó műszaki tartalommal felszerelt kompakt 308-as kapta. Stúdiónkban Mocsai Zoltánnal, a Peugeot Hungária termékfelelősével igyekszünk közelebbről is bemutatni az idei díjazottat és a márka fejlesztéspolitikáját. Gigászi átalakulások, összeolvadások és fejlesztési elképzelések kereszttüzében nyílt meg idén, immár 87-szer a genfi autószalon. Jellemző az autóipar világméretű felfűtöttségére, hogy ezen a szakkiállításon jelentették be a világ egyik legjobban csengő nevű autómárkájának a felvásárlását. Jellemző az események felgyorsulására, hogy miközben PSA-csoport éppen csak megszellőztette az Opel bekebelezését, a rangos német cég mentőövének és csodafegyverének tartott Insignia legújabb modelljét még le sem leplezték. A szinte bagóért eladott Opelen kívül a Fiat-Chrisler csoportról is kiderült Genfben, hogy eladósorban van, mégpedig nyomott áron – miközben a FIAT standon újabbnál újabb fejlesztésekkel találkozhat a nagyérdemű. Az alternatív hajtás előretörése és az elektromobilátás térnyerése árnyékában több, centralizációra törekvő fejlesztési együttműködés híre is napvilágra került, a Volkswagen standján pedig – jellemzően a nagy jelentőségű Audi dízel-hibrid hajtástól karnyújtásnyira – először látható a jövő önvezető autójának első komolyan vehető koncepciója. Vendégünk Papp László állandó műszaki szakértőnk.
- Belehallgatás:
-
Mozgásban Varjú Frigyessel
2017-03-03 15:05:00Megérkezett Magyarországra a KIA egyik sikermodelljének legújabb generációja. Az új Rió 18 évvel az első változat debütálása után érkezett hozzánk, a gyári képviselet az eddigi tapasztalatok alapján komoly érdeklődésre számít. A dél-koreai gyártó hallatlan mértékű innovációs dömping elején tart, 2020-ra szeretné 11 tagúra bővíteni a jelenleg 4 tagú ökoautó-kínálatát. Négy év múlva a KIA modellek összességében legalább 25 százalékkal kisebb fogyasztásúak lesznek, mint a 2014 évi modellek voltak, s mindezt azzal érik el, hogy a mai motorok 70 százalékát leváltják takarékosabb erőforrásokkal. Ezzel a világ jelenlegi ötödik legnagyobb autógyártója piacvezetővé válhat a csekély károsanyag-kibocsátású gépkocsik szegmensében. 2020-ra megérkezik az első KIA-emblémás tüzelőanyag-cellás kocsi is, amely takarékosabb lesz a ma létezőknél és a hatótávja eléri majd a 800 kilométert. Vendégünk Király Tibor, a KIA MOTORS HUNGARY Kft. kereskedelmi igazgatója
- Belehallgatás:
-
-
-
-
-
Közösségi oldal
Kapcsolódó cikkek
-
A sótlan autózás német receptje
Nincsenek irigylésre méltó helyzetben az autógyártók, ha egyszerre akarnak megfelelni a vásárlóknak és az elrugaszkodott uniós környezetvédelmi normáknak. Az évente szigorodó kibocsátási értékek, valamint a belengetett, a gyáraknak vastagon számlázott uniós büntetési tételek bőven elegendő érvek a kijózanodáshoz és a kocsik folyamatos drágulásához. Cserébe egyre több zéró kibocsátású villanyos és vérszegény, 3 hengeres mikro benzinmotoros jármű hagyja el a szalagokat, az összes többi nagyobb benzines és dízel autót, különösen a sportos, gondtalan élményautózást a pokolra kívánják a méregzöldek.
-
115 új villanymozdonyt vesz a MÁV
Lezárult a 115 új villamos mozdony beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás, az előzetes becsült értéknél olcsóbb ajánlattal a Siemens Mobility Kft. és a Siemens Mobility Austria GmbH közösen nyert. A 200 kilométer/órás sebességre is alkalmas mozdonyokat az IC szolgáltatás megújítására és az IC+ szolgáltatás bővítésére használják majd fel.
-
A Volvo Trucks felkészült az áruszállítás villamosítására (X)
Három új, teljesen elektromos nehézgépjárművének bemutatásával a Volvo Trucks tovább erősíti meggyőződését, miszerint a közúti nehézáru fuvarozás villamosításának ideje gyorsabb tempóra váltania. A svéd gyártó számára e cél elérésében magabiztos hátteret nyújt a tény, hogy a Volvo elektromos teherautók széles körben képesek a szállítási igényeket kielégíteni. Az Európai Unióban például már az összes kamionos közúti fuvarozási feladat fele megoldható lenne elektromos gépjárművel.
-
Az éves e-matricákat használóknak kíván további segítséget nyújtani a NÚSZ Zrt.
Az év eleji e-matrica vásárlások gördülékenységének biztosítása érdekében idén januárban a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) mobil ellenőrzési egységeinek irodáiban is be lehet majd szerezni az autópálya-matricákat. A NÚSZ Zrt. mobil ellenőrzést végző munkatársai előre meghirdetett időszakban és autópálya-pihenőhelyeken értékesítik majd a vignettákat az M1-es, M5-ös, M7-es, M30-as, M35-ös és M43-as autópályák mentén. A díjköteles útszakaszok kijelölt pihenőhelyein biztosított mobil e-matrica értékesítés január 8-án indul.
A műsorvezető
