Idén tizenegyedik alkalommal rajtol el a hazai élelmiszeripar legszínvonalasabb szereplőit bemutató rendezvénysorozat, a Coop Rally. A magyar élelmiszertermékeket népszerűsítő szakmai programot a COOP Gazdasági Csoport szervezi, amely a hazai kereskedelem egyik legfajsúlyosabb szereplőjeként mindig is a feldolgozókkal partnerségben működött.

Idén minden eddiginél több, 104 gépkocsival rajtol el a hazai élelmiszer-feldolgozás legkiválóbb szereplőit bemutató szakmai program, a Coop Rally – hangzott el a rendezvényt indító sajtótájékoztatón szerdán Budapesten. 2016-ban 97 cég képviselteti magát, amelyek együtt mintegy 2 ezer milliárd forintos árbevételt produkálnak egy évben, és több mint 50 ezer embernek adnak megélhetést.

A magyar élelmiszertermékeket középpontba állító programot immár tizenegyedik alkalommal rendezi meg a COOP. A társadalmi felelősségvállalás mindig is szerves része volt az üzletlánc működésének. Míg a COOP üzleteket működtető társaságok számos helyi sport, kulturális és jótékonysági kezdeményezést támogatnak, addig a COOP Gazdasági Csoport országos szinten vállal fel társadalmi jelentőségű ügyeket – mondta el az eseményen megtartott beszédében Csepeli Lajos. A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke kifejtette: nagy múltra tekint vissza a Magyar Olimpiai Csapatnak nyújtott támogatás, valamint a bajba jutott embereknek segítséget nyújtó Coop Segély Alapítvány működése.

Egyedülálló kezdeményezés a Coop Rally is, amelyet idén már tizenegyedik alkalommal rendeznek meg – jelentette ki Csepeli Lajos. „Nagy dolog, hogy minden évben találkozunk mi, kereskedők a feldolgozókkal, és felhívhatjuk a figyelmet a magyar termékek értékeire” – fogalmazott az elnök.

Csepeli Lajos ismertette az idei Coop Rally programját is, amelyből kiderült, hogy többek között tejipari, húsipari és édesipari vállalkozás is vállalta a házigazda szerepét egy-egy állomáson.

A Földművelésügyi Minisztérium egyetért a Coop Rally céljaival, hiszen közös cél, hogy minél több, jó minőségű magyar élelmiszert vásároljanak a fogyasztók – jelentette ki Fazekas Sándor tárcavezető. A miniszter, aki egyben a verseny fővédnöke is, hozzátette: a vásárlók döntenek, ezért a fő feladat a vevők meggyőzése. Erre jó alkalmat adnak az ilyen rendezvények is.

A hagyományokat ápolnunk kell, ám elengedhetetlen, hogy emellett lépést tartsunk a kor követelményeivel is. Nincs ez másként az élelmiszeripar területén sem. A tradíciók és a fejlődés tehát nem mondanak ellent egymásnak, ezt pedig jól szimbolizálja a Coop Rally is – mondta el a sajtóeseményen Zsigó Róbert. A Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlán-felügyeletért felelős államtitkára hozzátette: a verseny legnagyobb nyertesei a magyar élelmiszergazdaság és a kiváló magyar termékek lesznek.

2015-ben mind a COOP Gazdasági Csoport, mind pedig a COOP Üzletlánc eredményesen gazdálkodott, a forgalom nőtt – jelentette ki az eseményen Tóth Géza. A CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója hozzátette: mindezek mellett tavaly a COOP piaci részesedése is nőni tudott, ezzel az üzletlánc továbbra is a hazai kereskedelem egyik legnagyobb szereplője.

Kifejtette: a COOP továbbra is fejlődik, azt követően, hogy az elmúlt években is jelentős lépéseket tett például az informatikai fejlődés terén. „A döntés megszületett: új, korszerű alapokra helyezzük a már ma is nagyon szerteágazó és komplex informatikai hálózatunkat” – tette hozzá. A vezérigazgató szólt arról is, hogy a COOP nagy figyelmet fordít sajátmárkás termékeire, és törzsvásárlói programjára, amelynek tagsága mára meghaladta az egymillió főt.