A szövetség által az MTI-hez kedden eljuttatott állásfoglalás szerint aggodalommal fogadták azt a hírt, hogy a béren kívüli juttatások adóterhelése januártól az eddigi összesen 35,7 százalékról 51,17 százalékra emelkedne. A szakmai érdekképviselet számítása szerint ez a Széchenyi Pihenőkártya esetében közel 16 százalékpontos emelkedést jelent. A Széchenyi Pihenőkártya az elmúlt kormányzati ciklusban sikeres gazdaságélénkítő programnak bizonyult a turizmus területén, és nagyban hozzájárult a belföldi turisztikai kereslet erősítéséhez - hívja fel a figyelmet a szövetség. Számításuk szerint a mintegy 1 millió kártyatulajdonos a döntően vidéki, hazai tulajdonban lévő gyógy- és wellness szállodákat vette igénybe. Ennek köszönhetően ezekben a hotelekben, az utóbbi években lényegesen nőtt a vendégek száma, emelkedett a kihasználtság. A jelentős állami és EU támogatással épült szállodák fenntartható működését veszélyezteti a SZÉP-kártya adóterhelésének tervezett emelése, emellett azzal is számolni kell, hogy a forgalom és a jövedelmezőség várható csökkenése a szállodaiparban és a turizmusban a foglalkoztatottak számát is negatívan érinti - fogalmaz állásfoglalásában a szakmai érdekképviselet. |
MTI, 2014. október 28., 13:17
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége azt javasolja, hogy ne változtassanak a SZÉP-kártya adóterhein, döntően a kis- és középvállalatok által működtetett hotelek és munkahelyek védelme érdekében.
- Aumovio névre vált a Continental az autóipari szektora
- Életmentő segítség lehet a macskáknak az 1 százalék
- Nem hozta meg a várt eredményt az árrésstop
- Hogyan lehet versenyképesebb a magyar tudomány?
- Nem változtatott a FED az alapkamaton
- Fejlődik a hazai 5G hálózat, a lakosság fele már eléri a technológiát
- 200 éves az MTA – Elindult a Magyar Tudomány Éve
- XIV. Leó az új pápa – Amerikai bíborost választottak meg a katolikus egyház élére
- Folytatódtak a támadások India és Pakisztán között
- Kátyúban ragadt a magyar ipar
- A pápaválasztáson és egy kéményen a világ szeme
- Ezek a blokklánc-forradalom új dimenziói
- Van élet a mesterséges intelligencia nélkül?
- Indul a magyar gyorsjelentési szezon – Gyengén muzsikál a kiskereskedelem
- Újabb sikeres tőkeemelést hajtott végre a Navigator
- Kifújt az árrésstop – Nem lesz felvásárlási láz
- Miért veszélyesek a sötét mintázatok a kereskedelemben?
- Újabb háború a láthatáron – Feszült a helyzet India és Pakisztán között
- Az árrés szabályozása sem pörgette fel a bolti vásárlásokat
- Vajon mit lép a Fed a vámháborúra?
- Új lendület jöhet a lakáspiacon
hirdetés
További cikkek
-
Van élet a mesterséges intelligencia nélkül?
Az MI-t a humánerőforrás- és digitális stratégiával összehangoltan lehet hatékonyan felhasználni – hangzott el a KPMG sajtóbeszélgetésén. -
Indul a magyar gyorsjelentési szezon – Gyengén muzsikál a kiskereskedelem
Az Erste elemzése szerint negyedéves alapon 42 százalékkal emelkedhetett a budapesti parkett főbb vállalatainak profitja, éves összehasonlításban viszont 9 százalékkal csökkenhetett. -
Újabb sikeres tőkeemelést hajtott végre a Navigator
Részvényeinek piaci likviditását és tulajdonosi körének bővülését szem előtt tartva újabb sikeres tőkebevonást hajtott végre a NAVIGATOR Investments Nyrt. -
Kifújt az árrésstop – Nem lesz felvásárlási láz
Nem valószínű, hogy az esetleges újabb árrésstop-intézkedés meghozná a vásárlási kedvet. A március közepén bevezetett kormányzati lépés sem hozott eredményt a kiskereskedelemben. -
Miért veszélyesek a sötét mintázatok a kereskedelemben?
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy csepegtetése – egyre gyakrabban alkalmaznak a cégek egy olyan marketingeszközt, amelyet sötét mintázatnak hívnak a kereskedelemben.