A 290 szobás hotelben egy méter magas robotok végzik el a személyzet legtöbb feladatát, így például gépek viszik a vendégekhez az ételt vagy cserélik a törölközőket.
Az étteremben magasabb, kapszula formájú robotok teljesítenek szolgálatot. Ennek része, hogy felszolgálják azokat az ételeket, amelyeket a vendégeket a FlyZoo applikációján keresztül rendeltek. A bárban pedig robotkarok dolgoznak, amelyek több mint 20 féle koktél elkészítésére képesek. A fizetés arcfelismerő szoftveren keresztül történik, és az összeg automatikusan hozzáadódik a szobaszámlához.
Biometrikus azonosítás és hangvezérlés
A vendégek érkezéskor kis termináloknál arcfelismerő rendszeren keresztül jelentkeznek be, ehhez a folyamathoz szükség van útlevélre vagy a személyazonosságot igazoló más dokumentumra. A liftek és a szobaajtók is arcfelismeréssel működnek, így koordinálják, hogy kinek melyik szinthez és szobához van jogosultsága. A szobákban az Alibaba hangvezérlésű technológiája is használható – például a hőmérsékletet szabályozására, a függönyök behúzására vagy a szobaszerviz megrendelésére.
Kijelentkezéskor a vendégeknek csupán annyi a dolguk, hogy megnyomnak egy gombot a FlyZoo alkalmazásban, ezután a szoba ajtaja bezáródik, és a költségeket az Alibaba online pénztárcáján keresztül vonják le tőlük. Egy éjszakára a szobák ára 1390 jüantól (mintegy 60 ezer forinttól) kezdődnek.
A gépi intelligencia mellett kellenek hús-vér dolgozók is
A hotelre az Alibaba olyan technológiai inkubátorként tekint, amely a jövőben eladható lesz a szállodaipar számára, ezenkívül megmutatja a cég képességeit a mesterséges intelligencia területén. Mindemellett ez a kísérlet fényt derít arra is, hogy milyen a fogadtatása a személyzet nélküli szolgáltatásnak Kínában.
Az automatizálás azonban nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem foglalkoztatnak emberi munkaerőt – többek között szakácsokat, takarítókat és recepciósokat – a FlyZoo hotelben, de pontos számukat az Alibaba nem árulta el.
A vállalat szerint a robotok alkalmazásával jelentősen csökkenthető a munkaerőre fordított költség, és elkerülhetővé válik az is, hogy a vendégeknek más emberekkel kelljen érintkezniük. Japánban 2015-ben már nyílt egy hasonló hotel, de médiajelentések szerint nem vált igazán sikeressé a projekt.