Kifejezetten jó negyedévet zárt a Facebook, a befektetőket is meggyőzték az eredmények- mondja az Equilor Befektetési Zrt. vezető elemzője. Holecz Noémi hozzáteszi, hogy a bevételi oldalon látott 33 százalékos bővülés ugyan kissé elmarad az elemzői várakozásoktól, de az egy részvényre jutó nyereség 1,76 dollár lett (a teljes nettó profit 5,1 milliárd dollár fölött alakult), ami azért bőven veri az 1,48 dolláros konszenzust.

Helyreállítható-e a Facebook a renoméja?

A legutóbbi negyedévben egy hackertámadás miatt 30 millió ügyfél adatai szivárogtak ki a Facebooktól. Márciusban a Cambridge Analytica botrány akkorára dagadt (a magyar felhasználókat is érintette az ügy), hogy még az amerikai kongresszus Kereskedelmi és az Igazságügyi Bizottsága előtt is felelnie kellett Mark Zuckerbergnek. A botrányok azonban hosszabb távon még az előnyére is válhatnak a tech óriásnak.

 

 

Rengeteg fejlesztést és beruházást tervez a cég 2019 végéig, ez is megnyugtathatja a befektetőket- folytatja Holecz Noémi. A beruházásokkal egyrészt új termékeket fognak fejleszteni (video streaming és TV szolgáltatás, online kereskedési platform szerepel az elképzelések között), másrészt pedig a biztonsági és uniós adatvédelmi szabályoknak akarnak megfelelni.

A korábban említett botrányok rávilágítottak arra, hogy bőven vannak biztonsági hézagok a rendszerben, ezeket foltozgatja és javítja most a Facebook. A beruházások kapcsán jövőre akár meg is duplázódhatnak a kiadások költségoldalon, de a várakozások szerint profitabilitásban és biztonságban is javulni fog a cég, ami így visszahozza a beruházások árát- mondja az Equilor vezető elemzője.

Vegyesen alakult eddig a tech cégek élete a jelentési szezonban

Bár a digitalizáció dübörgéséből és a felhőszolgáltatások térnyeréséből szinte minden tech cég profitál, mégsem mondható el az összes nagyvállalatról, hogy meggyőzte volna a befektetőket a harmadik negyedévben. Talán a Google és az Amazon járt a legrosszabbul: előbbinél a hirdetési bevételek nőttek a vártnál kisebb mértékben, éppen az Amazon jelent nagy konkurenciát és elszívó erőt.

 

 

Ugyanakkor az e-kereskedelmi cég sem lehet elégedett. Bár a harmadik negyedév itt is viszonylag jól sikerült, az előrejelzések miatt büntették a befektetők a céget. A karácsonyi vásárlási boom előtt ugyanis az Amazon a negyedik negyedévre csak 10-20 százalékos hirdetési és kereskedési bevételnövekedésre számít. A menedzsment ezt azzal magyarázza, hogy a prime előfizetésekből érkező bevételeket korábban mindig a negyedik negyedévben számolták el, most azonban szétszórták az év egészére. A részvényeseket mindez nem hatotta meg: a jelentés óta 14 százalékkal esett a papír értéke.

A teljes beszélgetést az amerikai tech cégek gyorsjelentéseiről itt hallgathatja meg. A riporter Szűcs Péter.