A vállalatnál jelentős méretű digitalizáció valósult meg a tavalyi évben. „Világszínvonalú fejlesztésekre törekszünk, és ebben sikerült olyan partnerre találnunk, akinek szakértelmével és innovatív megoldásaival megvalósulhatott az a digitalizációs fejlesztés, mely a működésünket stabilan biztosítja, a munkafolyamatokat átláthatóbbá, tervezhetőbbé és költséghatékonyabbá teszi" – mondta dr. Farkas J. Tamás, a Hungrana Kft. ügyvezető igazgatója.
A cég tavaly stratégiai megállapodást kötött az SAP Hungary Kft.-vel, és egy kifejezetten a fejlesztések műhelymunkáira kijelölt SAP Labort is átadtak a Szabadegyházán található Hungranában.
Digitalizált karbantartási folyamatok az SAP PM/Asset Manager integrációval
A karbantartási folyamatok egy Hungrana méretű vállalat esetében rendkívül szerteágazóak és nehezen követhetőek. Ezzel szemben olyan költséget testesítenek meg, aminek nagysága akár jelentősen is befolyásolhatja a cég eredményességét, másfelől aminek megfelelő és hatékony felhasználása nagymértékben múlik a cégvezetés és a karbantartási csapat szakértelmén.
Egy papírmentes, teljesen digitalizált és a hozzátartozó adminisztrációt okoseszközzel a helyszínen megvalósítható fejlesztésről van szó, amely olyan további lehetőségeket is magába foglal, mint: karbantartási rendelések feladása, illetve lezárása okoseszközről; kizárás/kitáblázás biztonságtechnikai funkció; berendezések előélete, gépkönyve, karbantartási statisztikáinak elérése a helyszínen; tartalékalkatrészek raktári keresése, foglalása szintén a szerelés helyszínén.
Mindezek a funkciók a karbantartási feladatok kivitelezését segítik, de az így létrejövő adatbázis statisztikai elemzése további fejlesztések sorát rejti – avatott be a részletekbe dr. Farkas J. Tamás. Körülbelül erre vállalkozott úgy két éve a Hungrana csapata. A munka kétharmad részét a műszaki rendszer (P&ID, műszaki hely, berendezés, alkatrészlista) elméleti kialakítása jelentette. Ezek után a SAP folyamatok szinte teljesen standard módon történő kialakítása és a néhány ezer RFID-címke felhelyezése történt meg.
„Hogy valóban úttörő szerepre és világszínvonalú fejlesztésre vállalkoztunk, azt két tény támasztja alá. Egyfelől a fejlesztés közben olyan problémák mutatkoztak, amelyek egyértelművé tették, hogy 'szűz havon' járunk, másfelől az a megtiszteltetés érte csapatunkat, hogy a 16 országot tartalmazó Közép-Kelet európai régióban elnyertük az SAP Quality Award 'Grand Winner' díját a 'Digital Pioneer' kategóriában" – összegezte az ügyvezető igazgató.