Kérdés, hogy az egyszer már 5 évvel elhalasztott villamosítási váltás 2035-től egyáltalán tartható-e. A vezető európai autógyártók szerint egyáltalán nem. Ám nem elég, hogy az erőltetett és kapkodó e-mobilitással kidobja Európa az autóiparban 130 éve felhalmozott mérhetetlen értéket jelentő fejlesztői tudást, a kínai autógyártók által dömpingáron a világpiacra ömlő villanyautók hadával is képtelennek tűnik árban és sajnos egyre inkább technológiai szinten versenyre kelni.
Eddig az autó- és motorfejlesztésben elévülhetetlen érdemeket szerzett és bő évszázadig diktáló pozícióban működő európai gyártók már évek óta százmilliárd eurókat égetnek el a jövő technológiájának kialakítására, ám a rendkívüli kockázatok nem akarnak eltűnni. Az elektromos autóhoz kevesebb alkatrész kell, de kevesebb nyereséget is hoz. Veszélyben a gyárak dolgozóinak munkahelye, és veszélyben a jól bejáratott beszállítói lánc jövője. Mi lesz veled így európai és magyarországi autógyártás? Mozgásban című műsorunkban Nyirő Ferenc járműipari szakértővel, a Kontron Kft. üzletágvezetőjével Varjú Frigyes beszélgetett a legégetőbb kérdésekről.