Az újdonságokat high-tech környezetben, egy kamion belsejében létrehozott alternatív valóságban mutatták be a szoftvercég szakemberei. Újszerű „körítésben”, komplex audiovizuális élményt nyújtva jelentek meg a legkülönbözőbb iparágak legfrissebb innovációi, amelyek olyan problémákra kínálnak megoldást, mint – például –, hogy miként lehet egy állatfarmon a leggyorsabban felismerni a betegségeket, hogyan lehet a legoptimálisabban újratervezni a repülőgép-járatokat egy vihar esetén, vagy hogyan menedzselhetőek a leghatékonyabban egy város közüzemi szolgáltatásai.


Az „élő építkezés” megoldás olyan összetett projekteknél is használható, amilyen például egy útépítés, és minden információt egységesen, egyetlen okos eszközön képes kezelni. A rendszer nemcsak azt ismeri fel, hogy, honnan és milyen szaktudás hiányzik, de a megfelelő szakembereket is ajánl az adott pozícióra,és kiszámítja, hogy mekkora utazási költséggel pótolható a megfelelő szakember. A gépekre, eszközökre szerelt szenzorok valós idejű képet adnak azok pillanatnyi állapotáról, és felgyorsítják a felmerülőproblémákra adott válaszokat, ezzel szintén növelve a hatékonyságot.


„Az SAP, amelynek nevét a vállalatirányítási rendszerek tették ismertté, ma már a front office-ban is aktív, és mindenben segítséget tud nyújtani, ami az ügyfelekkel való kapcsolattartásban fontos” –hangsúlyozta Varga Zsigmond, az SAP üzletfejlesztési igazgatója. Az ügyfélélmény portfolió része a„végtelen kosár”, amely olyan vásárlási helyzetekre kínál megoldást, amikor a termékek túl nagyok vagy túl sok van belőlük. A megvásárolni kívánt termékeket egy NFC olvasó segítségével gyűjtik össze a vásárlók az áruházban, és ez alapján fizetnek. A rendszer személyre szabott ajánlatokat is tud készíteni a megadott preferencia adatok alapján, és akár emlékeztetőt küld, ha megérkezett az új kollekció a kedvenc árufajtából.


A jövő lehetséges ruhahirdetéseit illusztrálja az az alkalmazás, amely a képfelismerés segítségével megállapítja a kirakat előtt megálló érdeklődők nemét, a hozzávetőleges korát, a pillanatnyi kedvét, az öltözetét, és ezek alapján ad egyénre szabott ajánlatot a pillanatnyi raktárkészletből.
Szintén a mesterséges intelligenciával dolgozik az a fejlesztés, amely a boltok polcainak összetételében, a megfelelő kihelyezésben segíti a kereskedőket. Ekkor a mobiltelefonnal rögzített képet összeveti az adatbázisban lévővel, és jelzi, mely termékkihelyezés nem felel meg a kívánalmaknak.