Harc a játékszenvedély megelőzése ellen
PR, Trend FM, 2019. május 08., 10:13
A fiatal generációt is veszélyezteti a szerencsejáték-függőség, ezért az Ökumenikus Segélyszervezet a Szerencsejáték Zrt. támogatásával különös figyelmet fordít a diákok védelmére. Játék határokkal programjuk keretében eddig összesen 35 iskolában és tanodában tartottak prevenciós osztályfőnöki órákat és klubfoglalkozásokat – mintegy 1700 diákot érve el. Nyílt pályázat útján most újabb 12 iskola csatlakozhat és nyerhet el bruttó 800 ezer forintos támogatást a Nemzeti Népegészségügyi Központ által is ajánlott program megvalósítására.
2019. május 27-ig várja a pályázatokat a Játék határokkal program, melyre minden a közép-magyarországi régióban lévő általános- vagy középiskola alapítványa jelentkezhet. A nyertesek egyenként 800 ezer forint támogatást kapnak, amelyből saját szakembereik képzését, a foglalkozásokban való szerepvállalásukat, a reprezentációs költségeket és a szabadidős eszközöket finanszírozva valósíthatják meg a prevenciós foglalkozásokat 2 osztályban a 2019/2020-as tanév során.
A program során a nyertes iskoláknak osztályonként 6 rendhagyó osztályfőnöki órát kell megszervezniük, mely egy már kipróbált és sikeres tematika mentén zajlik. Ennek köszönhetően a diákok felismerik a szerencsejáték-függőségre utaló jeleket, hasznos tudást kapnak a szenvedélybetegség megelőzéséről és leküzdéséről. A tanórák mellett a nyertesek iskolánként egy 12 alkalmas klubfoglalkozás keretében segítik a fiatalokat abban, hogy közös élményeken keresztül megtapasztalják a közösségi lét örömét, megismerjék saját viszonyukat a játékszenvedélyhez, megtanulják felismerni az egészséges és a kóros játékszenvedély közötti határvonalakat.
Rácsok Balázs, az Ökumenikus Segélyszervezet szociális és fejlesztési igazgatója pályázásra biztatja az iskolákat: „A felnőttek sokszor tévesen ítélik meg a gyerekek helyzetét. A program során a pedagógusok gyakran szembesülnek azzal, hogy a diákok milyen sok tudással és saját élménnyel, rendelkeznek a játékszenvedély okozta problémák kapcsán, akárcsak úgy, hogy az egyik szülő játékfüggősége miatti családi veszekedésnek voltak szemtanúi. Fontos, hogy a program módszertana nem a tiltásra helyezi a hangsúlyt, hanem az őszinte beszélgetésekre. Ezek segítik a fiatalokat, hogy a játékokban a megfelelő kereteket, szabályokat megtartva találják meg az élményt. Ezúton is bátorítom az iskolákat, hogy diákjaik védelme érdekében jelentkezzenek a Játék határokkal pályázatára!”