Juhász Szabolcs hozzátette: fedett fürdőként náluk télen-nyáron „szép a forgalom”, inkább az átmeneti időszakokat kell átvészelniük. Ilyen a március-április vagy a szeptember-október, amikor az emberek fejében még nem vagy már nem jelenik meg szabadidős programként a fürdőzés.
Ne akarjunk mindent egyszerre!
Az Aquaworld látogatói 80-85 százalékban magyarok. Fő célcsoportjuk a családok. „Babaúszásra már 3 hónapos kortól várjuk a babákat-mamákat. Majd később 3 éves kortól a gyerekek már úszásoktatásra járhatnak. Ha kialakul a kötődés a helyhez, akkor az egész család, így a nagyszülők is szívesen eljönnek hozzánk kikapcsolódni, és megnézni, hogy hol is úszik a gyermek” – utalt a legfiatalabb, de az egyik legfontosabb célcsoportra az igazgató.

Az Aquaworld a családok mellett mások felé is nyit: így azok felé, akik az egészséges életmód hívei, akik munka után lazítanának, vagy imádnak szaunázni. Felmerül természetesen a kérdés, hogy ütközés nélkül meg tudnak-e felelni minden korosztálynak. Az igazgató szerint nem a mindenkinek való megfelelés a cél. Az egymástól markánsan eltérő programoknál például jó megoldás lehet, ha időben elkülönítik ezeket a lehetőségeket.
Fordítsa át a válság hatásait!
Az Aquaworld esetében a válság a negatív hatások ellenére lehetőséget is jelent. Aki ugyanis már nem tudja megengedni magának, hogy hosszabb időre elutazzon a Balatonra, az lehet, hogy egy-egy napra inkább a közeli élményfürdőt választja. Ez utóbbi mellett szól, hogy nem kell 100-150 kilométert vezetni, ami pénzben (kevesebb benzinköltség, nincs autópályadíj, szállásdíj) és időben is megtakarítás. A válságra természetesen a cég is reagált: átalakították a szolgáltatási struktúrát, és bevezettek különböző jegytípusokat, például az időkorlátos belépőket.
Tippek nem csak vizes üzletekhez!
Fontos a tervezés és a visszajelzések követése is! Ami a tervezőasztalon jónak tűnik, az még nem biztos, hogy a valóságban is sikeres lesz. Épp ezért fontos az igények előzetes felmérése, de ugyanúgy figyelni kell az új programok, szolgáltatások fogadtatására is. Ha mégsem hoznak elég látogatót, akkor át kell pozícionálni az újítást.
Gyűjtse össze a döntési pontokat! Mi alapján választja ki a család a vasárnapi programot? Gondolkodjon a saját vállalkozása esetében is a célcsoport „fejével”. Miért döntenek az Ön szolgáltatása vagy terméke mellett? Juhász Attila szerint lehet meglepő, de számukra nem a fővárosi műemlékfürdők, hanem sokkal inkább más családi programok számítanak konkurenciának. Például idetartozhat az állatkert vagy a történelmi várak és a családi kirándulások, szabadidős programok is.
A Vodafone reklámerejével erősítenek: Az Aquaworld is részt vesz a Vodafone Kedd 1+1programban. Keddenként egy teljes áru belépővel ketten mehetnek be az élményfürdőbe.
Juhász Szabolcsot Érczfalvi András kérdezte.
Az Aquaworldről szóló műsor hossza 14 perc 49 másodperc.