Az adategyeztetés során a pénzintézeteknek meg kell győződniük az ügyfél adatainak valóságtartalmáról és hatályosságáról, továbbá a magánszemély ügyfeleknek nyilatkozniuk kell arról, hogy közszereplőnek minősülnek-e, illetve a jogi személy ügyfeleknek nyilatkozatot kell tenniük a szervezet tényleges tulajdonosáról és a tényleges tulajdonos közszereplői státuszáról.

Az adategyeztetés sikertelensége esetén, a törvény értelmében, az MKB Banknak átmenetileg, az adategyeztetés megvalósulásáig, zárolnia kell az ügyfél számláját. Az adategyeztetés a bank és az ügyfél közös érdeke, amelyhez a bank ügyfelei aktív közreműködését kéri. A sikeres együttműködés érdekében kérik, hogy mielőbb keressék fel az MKB bármely bankfiókját vagy nyilatkozatukat küldjék meg részükre. A nyilatkozatok megküldhetők postai úton a 1056 Budapest, Váci utca 38., vagy a Postafiók H-1821 Budapest címre, vagy e-mailben, az MKB-hez korábban bejelentett e-mail címéről az ugyfelatvilagitas@mkb.hu címre. Az ügyfelek a kötelező adategyeztetéshez szükséges nyilatkozatokat letölthető formátumban, valamint a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat a https://www.mkb.hu/adategyeztetes oldalon találják.