A magyar légiforgalmi szolgálat vezetője kiemelte, hogy a pilóta nélküli járművek száma a világon 6-7 éven belül 10 millióra emelkedhet. Magyarországon 2020-ra a drónos repülések száma elérheti a 30 ezret, ennyi kereskedelmi légi járat közlekedik ma naponta Európában. Ezért is kezdeményezte a HungaroControl a konferencia összehívását.

Szepessy Kornél szerint céljuk a szabályozott integrálás, és az, hogy a magyar szolgáltató megkerülhetetlen legyen ebben az iparágban. Ezért is indultak el egy uniós pályázaton, amely a drónok repülését menedzseli. Ennek részeként már elkészült egy honlap, amely jogi szabályozás hiányában egyelőre még nem működik. A weboldal amellett, hogy a drónok regisztrálására szolgál, képes meteorológiai és légtérhasználati információkkal is ellátni a felhasználókat.

A vezérigazgató kitért arra is, hogy a világ vezető államai 60 milliárd dollárt fektetnek az iparágba, Magyarországon 2025-re 72 milliárd forint bevétele származhat az ágazatnak.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy a drónok felhasználását a kormány kiemelten kezeli, mivel a honvédség és a rendőrség mellett olyan magyar vállalatok is érdeklődnek a technológia iránt, mint a Magyar Posta.

Solymár Károly Balázs hozzátette: a jövő azoké az egymással kommunikáló, egymás mozgására reagáló eszközöké, amelyek képesek emberi beavatkozás nélkül is működni. Ezzel kapcsolatban Magyarországon jelentős tudás halmozódott fel, és együtt kell dolgozni azért, hogy a szabályozás támogassa az innovációt, de ne jelentsen veszélyt a légi forgalom biztonságára.

Honti Pál, a TedX Danubia kurátora előadásában arról is beszélt, hogy ha képesek lesznek rajban repülni, akkor létrejöhet egy új infrastruktúra-hálózat, a „drónnet”, amely mindig és mindenhol elérhető lesz. Ennek segítségével a szállítmányozás is megoldható lesz.