Idén nyártól több európai országban, valamint Magyarországon is elérhető lesz a YUNIKU márkanévre keresztelt integrált rendszer. A szemüveglencse gyártás globális piacának kulcsszereplője, a HOYA a 3D technológia nyújtotta fejlesztési lehetőségeket használja ki, a cél pedig az egyediség és a személyre szabottság.

Piaci tendenciák

A modern ember több mint ezer éve törekszik megtalálni a felmerülő látáshibák tökéletes korrekcióját. Nemzetközi statisztikák szerint ma már minden második ember látáskorrekcióra szorul, és a prognózisok további növekedést mutatnak. Vannak olyan térségek, elsősorban a távol-keleti régióban, ahol a lakosságnak már közel 80 százaléka látáskorrekcióra szorul.

Szakemberek szerint a hagyományos lencsék és keretek ugyanakkor csak egy bizonyos fokig személyre szabhatóak. A keret és annak illeszkedése adott, és a lencseparamétereknek ehhez kell igazodniuk, úgy, hogy a lehető legjobb – azonban nem minden esetben ideális – látásélményt nyújtsák. Ezzel szemben a 3D-s tervezés és nyomtatás lehetővé teszi, hogy a vizuális, kényelmi és esztétikai igényeknek megfelelően, tökéletesen személyre szabható szemüveg készülhessen.

Kompromisszumok nélküli jövő

A HOYA szerint az innovatív megoldásnak köszönhetően minden egyes emberi arc geometriájához, formájához tökéletesen igazodó egyedi szemüvegkeret készíthető. „A Yuniku forradalmasítja a szemüvegkészítés teljes folyamatát, divatot teremt, egyúttal jelentős kihatással lehet a teljes szemüvegkeret gyártói piacra is, hiszen a mai fogyasztói trendeket látva az is elképzelhető, hogy 5-10 év múlva a tömeggyártott keretek háttérbe szorulnak. A perszonalizációé a jövő.” – hangsúlyozza Bácskai László, a Hoya Magyarország cégvezetője.