Reggeli Monitor Nagy Károllyal
A hazai sajtgyártást is elérte a robotizáció. Mosonmagyaróváron egy 1,5 milliárdos fejlesztés készült el, ahol az Óvártej új üzemében, szinte alig van már szükség emberi munkaerőre. Akár napi 40 tonna sajt előállítására is képesek az automatizált gyártósorok. Az olasz tulajdonú cégben az egyik legmodernebb technológiával készítik a sajtokat, amelyek Stockholmtól Lisszabonig kerülnek majd piacra. Az Óvártej az elmúlt 5 évben vált újra nyereségessé, jelenleg 140 embert foglalkoztat. Összesen 22 millió európai, ebből hozzávetőleg 180 ezer magyarországi gazdálkodót érint a Közös Agrárpolitika átalakítása. Az álláspontok lassan közelednek egymáshoz, mivel a Brexit miatt, a támogatások szinten tartásához a tagállamok befizetési arányának növelésére lesz szükség. Dél-Koreából vonatszerelvény indult az észak-koreai vasúthálózat felmérésére. A hat vagonból álló, egy tucatnyi dél-koreai tisztviselővel és szakértővel haladó szerelvény csaknem 3 hétig vizsgálja az 1200 kilométeres észak-koreai vasútvonal állapotát. A mostani látogatás az első lépés a két ország vasútvonalainak összekapcsolásához, ami akár jövőre meg is valósulhat. A vasúti delegáció látogatása azt is erősíti, hogy valóban dél-koreai vállalkozók fejlesztik majd az északi vasúthálózatot. A legfrissebb tőzsdei- és devizapiaci árfolyamokkal várja Önöket Tresó T. Tibor és Nagy Károly.
2018-12-03 05:35:00 Adásunk
Reggeli Monitor Nagy Károllyal
A hazai sajtgyártást is elérte a robotizáció. Mosonmagyaróváron egy 1,5 milliárdos fejlesztés készült el, ahol az Óvártej új üzemében, szinte alig van már szükség emberi munkaerőre. Akár napi 40 tonna sajt előállítására is képesek az automatizált gyártósorok. Az olasz tulajdonú cégben az egyik legmodernebb technológiával készítik a sajtokat, amelyek Stockholmtól Lisszabonig kerülnek majd piacra. Az Óvártej az elmúlt 5 évben vált újra nyereségessé, jelenleg 140 embert foglalkoztat. Összesen 22 millió európai, ebből hozzávetőleg 180 ezer magyarországi gazdálkodót érint a Közös Agrárpolitika átalakítása. Az álláspontok lassan közelednek egymáshoz, mivel a Brexit miatt, a támogatások szinten tartásához a tagállamok befizetési arányának növelésére lesz szükség. Dél-Koreából vonatszerelvény indult az észak-koreai vasúthálózat felmérésére. A hat vagonból álló, egy tucatnyi dél-koreai tisztviselővel és szakértővel haladó szerelvény csaknem 3 hétig vizsgálja az 1200 kilométeres észak-koreai vasútvonal állapotát. A mostani látogatás az első lépés a két ország vasútvonalainak összekapcsolásához, ami akár jövőre meg is valósulhat. A vasúti delegáció látogatása azt is erősíti, hogy valóban dél-koreai vállalkozók fejlesztik majd az északi vasúthálózatot. A legfrissebb tőzsdei- és devizapiaci árfolyamokkal várja Önöket Tresó T. Tibor és Nagy Károly.