• Deviza
  • Index
  • Részvény
EUR/HUF 398,80 CHF/HUF 426,72
USD/HUF 338,96 EUR/USD 1,1765
BUX n/a n/a %
BUMIX n/a n/a %
MOL 3 020 1,75 % OTP 28 000 1,86 %
MTELEKOM 1 776 0,23 % RICHTER 10 220 3,23 %
  • Adásban Trend Night Bukovszky Józseffel
  • Következik Zenei válogatás
RSS
  • Összes hír
  • Összes műsor
  • Napi műsor
  • Kapcsolat
Mozgásban Varjú Frigyessel

Mozgásban Varjú Frigyessel

A 2008-as válság óta tavaly adták el a legtöbb személyautót és kishaszon-járművet Magyarországon. Mielőtt azonban hálaadó imára kulcsolnánk kezünket, ki kell ábrándítanunk mindenkit: a 2018-ban értékesített autók bő ötöde külföldön talált gazdára. Sőt még az sincs kizárva, hogy jóval olcsóbban jutottak a kocsikhoz a határon túli szerencsések, mint a magyar emberek. Vajon hogyan lehetséges ez? A magyarországi autókereskedések nem is a magyar vásárlókat szolgálják? Miként lehetséges az, hogy ügyeskedéssel akadnak márkák, amelyek közel 40 százalékban külföldieknek értékesítenek? És hogyan fordulhat elő, hogy az éves hangzatos eladási statisztikák szűkszavú adataival szemben egyes autómodellek 60-90 százalékban más uniós állampolgárokhoz kerülnek Magyarországról? Vajon mi a valóság és bűn-e, ha egy kereskedő annak ad el bármit, aki megfizeti? Vendégünk egy olyan márka képviselője, amely büszke arra, hogy magyar gyári képviseletként a magyar vásárlókat szolgálja. A Toyota magyarországi kommunikációs menedzsere, Varga Zsombor a vendégünk. A második részben: Három éve tért vissza a magyar piacra az orosz Lada és ezalatt több mint háromezer autót értékesítettek. Az első esztendő bámulatos és nem várt mértékű értékesítési adatai után azonban az ünneplést felváltották a szürke hétköznapok, a Renault résztulajdonában lévő Lada eladásai ugyanis visszaestek. Tény, hogy az Európai Bizottság által 2018 szeptemberében bevezetett szigorú környezetvédelmi vizsgálati módszer, a WLTP ugyanis jelentősen fékezte az orosz autók uniós értékesítését, de a rossznyelvek szerint a lassú modellfejlesztési politika miatt is fájhat a gyártó menedzsmentjének feje. Vajon miként éli meg a nem vált értékesítési hullámvölgyet a magyarországi képviselet, lesz-e még magasabban az orosz autógyártás csillagzata nálunk? – kérdezem Pataky Andrást, a Lada Hungary cégvezetőjét.

2019-01-11 14:05:00 Adásunk

Mozgásban Varjú Frigyessel

Mozgásban Varjú Frigyessel

2019-01-11 14:05:00

A 2008-as válság óta tavaly adták el a legtöbb személyautót és kishaszon-járművet Magyarországon. Mielőtt azonban hálaadó imára kulcsolnánk kezünket, ki kell ábrándítanunk mindenkit: a 2018-ban értékesített autók bő ötöde külföldön talált gazdára. Sőt még az sincs kizárva, hogy jóval olcsóbban jutottak a kocsikhoz a határon túli szerencsések, mint a magyar emberek. Vajon hogyan lehetséges ez? A magyarországi autókereskedések nem is a magyar vásárlókat szolgálják? Miként lehetséges az, hogy ügyeskedéssel akadnak márkák, amelyek közel 40 százalékban külföldieknek értékesítenek? És hogyan fordulhat elő, hogy az éves hangzatos eladási statisztikák szűkszavú adataival szemben egyes autómodellek 60-90 százalékban más uniós állampolgárokhoz kerülnek Magyarországról? Vajon mi a valóság és bűn-e, ha egy kereskedő annak ad el bármit, aki megfizeti? Vendégünk egy olyan márka képviselője, amely büszke arra, hogy magyar gyári képviseletként a magyar vásárlókat szolgálja. A Toyota magyarországi kommunikációs menedzsere, Varga Zsombor a vendégünk. A második részben: Három éve tért vissza a magyar piacra az orosz Lada és ezalatt több mint háromezer autót értékesítettek. Az első esztendő bámulatos és nem várt mértékű értékesítési adatai után azonban az ünneplést felváltották a szürke hétköznapok, a Renault résztulajdonában lévő Lada eladásai ugyanis visszaestek. Tény, hogy az Európai Bizottság által 2018 szeptemberében bevezetett szigorú környezetvédelmi vizsgálati módszer, a WLTP ugyanis jelentősen fékezte az orosz autók uniós értékesítését, de a rossznyelvek szerint a lassú modellfejlesztési politika miatt is fájhat a gyártó menedzsmentjének feje. Vajon miként éli meg a nem vált értékesítési hullámvölgyet a magyarországi képviselet, lesz-e még magasabban az orosz autógyártás csillagzata nálunk? – kérdezem Pataky Andrást, a Lada Hungary cégvezetőjét.

Közösségi oldal

A műsorvezető

Varjú Frigyes

1982 óta dolgozik újságíróként, végigjárva a teljes szakmai ranglétrát. Főként belpolitikai területen tevékenykedett, de 1990 óta folyamatosan autós szakújságíróként is publikál. Nevéhez fűződik az autós heti melléklet elindítása a Népszavában és a Magyar Nemzetben. A Budapest Rádióban, majd a Gazdasági Rádióban, illetve a Trend FM-nél több mint két évtizede közlekedési műsort szerkeszt és vezet. Belpolitikai újságíróként hosszú ideig dolgozott a Népszavánál, a Magyar Nemzetnél és a Magyar Hírlapnál, számos országos hetilap és színes magazin, szakfolyóirat állandó szerzője, riportere vagy szerkesztője, főszerkesztője volt. Nevéhez kötődik az esztergomi kiadású, nagy példányszámú, Magyarországon és Szlovákiában megjelenő eurórégiós napilap, a Hídlap megújítása főszerkesztőként. Már 1985-től híradót szerkesztett az MTV-nél, megszakításokkal az ezredfordulóig, majd az MTV Ma Reggel című műsorának főszerkesztője lett. Az Echo TV hírfőszerkesztőjeként közel hat évig tevékenykedett. Több szakmai nívódíj birtokosa és több, részben állami elismerésben részesült: a Pro Natura emlékplakettet 2013-ban adományozta számára Fazekas Sándor mezőgazdasági miniszter, 2016-ban Tarlós István javaslatára megkapta az egyik legrangosabb sajtókitüntetést, a Fővárosi Közgyűlés Csengery Antal Díját, majd 2019 augusztusában Orbán Viktor miniszterelnök javaslatára a Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozatának kitüntetését vehette át.
Tweet

Kapcsolódó cikkek

  • Impresszum
  • A Trend FM
  • Médiaajánlat
  • Jogi információk
  • Felhasználási feltételek
  • Adatvédelem
  • Közlemény
  • Adatvédelmi beállítások
© 2025 Műsor-Hang Zrt. Minden jog fenntartva.
RSS