Mozgásban Varjú Frigyessel
A jövő elkezdődött, immár végérvényesen és rendszerszinten az autóipari átmenet hajtásláncává vált a hibridhajtás, miután a genfi autószalonon bemutatták az első kocsit, amely többféle hibridmotorral is megrendelhető lesz. A vadonatúj Toyota Auris, azon túl, hogy a világ legnagyobb darabszámban készülő hibrid autójaként az utolsó csavarig megújult és megszépült, mindjárt egy átlagos és egy erősebb környezetbarát motort is kapott. De hogy ne legyen kétség az új időszámítás kezdetében, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója ünnepélyesen bejelentette: a világ egyik legnagyobb autógyártója idén beszünteti a dízelautók forgalmazását Európában. Az autótörténeti pillanatról és a jövőről Varga Zsombort, a Toyota magyarországi kommunikációs igazgatóját kérdeztük. A genfi szalonon az is egyértelművé vált, hogy a Toyota presztizsmárkája, a Lexus is rákapcsolt a fejlesztésre és nem kevésbé meglepő módon úgymond lefelé, a fiatalabb korosztály felé nyitott. A prémium hibridgyártó elsőként a világpiacra valósággal berobbant Toyota C-HR nyomdokain lépdelve Genfben leleplezte a hasonméretű és fiatalos szabadidőautó, az UX sorozat első darabját. Az eseményről László Richárddal, a Toyota magyarországi országigazgatójával a genfi autószalonon beszélgettünk. Ha nem is hozott áttörést az autóipari technológiaváltásban az idei genfi autószalon, a kiállított járművek sora egyértelművé tette a folyamat visszafordíthatatlanságát. Bár láthatóan nem lassult a benzines és dízelautók fejlesztési lendülete a világban, a hibridhajtás és lassanként az elektromos hajtás térhódítása általánosnak tekinthető a kiállított modellek nagy száma alapján. Genfben jól érzékelhetően két markáns járműfejlesztési irányzat megerősödésének lehettünk szemtanúi. A világ két vezető gyártója két, ma többnyire párhuzamos, de idővel vélhetően összetartó csapásirányt követve vonultatta fel a ma és a közeljövő újdonságait. A Toyota hibridrendszere már annyira kiforrott, hogy nem csak valamennyi modellbe beépítik, de immár többféle hajtásláncként is megrendelhető az autóban. A Volkswagen-csoport viszont az elektromobilitás felé nyitott teljes mértékben és forradalmasította a hagyományos személyautóépítést. A VW elektromos járművei mindenben eltérnek az eddigi vonaltól és egy év múlva már megkezdődi a sorozatgyártásuk. Papp László műszaki szakértőnnek elemezzük a genfi szalon üzenetét.
2018-03-09 14:05:00 Adásunk
Mozgásban Varjú Frigyessel
A jövő elkezdődött, immár végérvényesen és rendszerszinten az autóipari átmenet hajtásláncává vált a hibridhajtás, miután a genfi autószalonon bemutatták az első kocsit, amely többféle hibridmotorral is megrendelhető lesz. A vadonatúj Toyota Auris, azon túl, hogy a világ legnagyobb darabszámban készülő hibrid autójaként az utolsó csavarig megújult és megszépült, mindjárt egy átlagos és egy erősebb környezetbarát motort is kapott. De hogy ne legyen kétség az új időszámítás kezdetében, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója ünnepélyesen bejelentette: a világ egyik legnagyobb autógyártója idén beszünteti a dízelautók forgalmazását Európában. Az autótörténeti pillanatról és a jövőről Varga Zsombort, a Toyota magyarországi kommunikációs igazgatóját kérdeztük. A genfi szalonon az is egyértelművé vált, hogy a Toyota presztizsmárkája, a Lexus is rákapcsolt a fejlesztésre és nem kevésbé meglepő módon úgymond lefelé, a fiatalabb korosztály felé nyitott. A prémium hibridgyártó elsőként a világpiacra valósággal berobbant Toyota C-HR nyomdokain lépdelve Genfben leleplezte a hasonméretű és fiatalos szabadidőautó, az UX sorozat első darabját. Az eseményről László Richárddal, a Toyota magyarországi országigazgatójával a genfi autószalonon beszélgettünk. Ha nem is hozott áttörést az autóipari technológiaváltásban az idei genfi autószalon, a kiállított járművek sora egyértelművé tette a folyamat visszafordíthatatlanságát. Bár láthatóan nem lassult a benzines és dízelautók fejlesztési lendülete a világban, a hibridhajtás és lassanként az elektromos hajtás térhódítása általánosnak tekinthető a kiállított modellek nagy száma alapján. Genfben jól érzékelhetően két markáns járműfejlesztési irányzat megerősödésének lehettünk szemtanúi. A világ két vezető gyártója két, ma többnyire párhuzamos, de idővel vélhetően összetartó csapásirányt követve vonultatta fel a ma és a közeljövő újdonságait. A Toyota hibridrendszere már annyira kiforrott, hogy nem csak valamennyi modellbe beépítik, de immár többféle hajtásláncként is megrendelhető az autóban. A Volkswagen-csoport viszont az elektromobilitás felé nyitott teljes mértékben és forradalmasította a hagyományos személyautóépítést. A VW elektromos járművei mindenben eltérnek az eddigi vonaltól és egy év múlva már megkezdődi a sorozatgyártásuk. Papp László műszaki szakértőnnek elemezzük a genfi szalon üzenetét.