Mozgásban Varjú Frigyessel
első rész: ár a budapesti főpolgármester is túlzásnak tartja, hogy egyes kerületekben a közterület-felügyelők automatikusan, fénykép alapján, 50 ezer forintra büntetik mindazokat az autósokat, akik megsértenek bizonyos, nem túl nagy társadalmi veszélyességű közlekedési szabályokat. Tarlós István a belügyminiszternél és a rendőrségnél kívánja elérni, hogy módosítsák a közterület-felügyeletre vonatkozó szabályozást. A főpolgármester szerint nem az autósok üldözése és a pénzbeszedés az egyetlen feladata a felügyelőknek, így annak is utána nézne, a köztereseknek vajon van-e érdekeltségük a minél több bírság beszedésében. A hatalmas társadalmi felzúdulást okozó közteres gyakorlatot már hónapok óta bírálják civilek és közlekedési szakemberek egyaránt. Legújabb érvként az is elhangzott, hogy a főváros utcáira kihelyezett kamerarendszer közrendvédelmi és nem közlekedésrendészeti célokat szolgál, ezért szabálytalan azok képe alapján autósokat bírságolni. Vajon kinek van igaza? – tesszük fel mindjárt a kérdést dr. Kovács Kázmér közlekedési szakjogásznak, állandó közlekedésbiztonsági szakértőnknek.
2017-03-31 15:05:00 Adásunk
Mozgásban Varjú Frigyessel
első rész: ár a budapesti főpolgármester is túlzásnak tartja, hogy egyes kerületekben a közterület-felügyelők automatikusan, fénykép alapján, 50 ezer forintra büntetik mindazokat az autósokat, akik megsértenek bizonyos, nem túl nagy társadalmi veszélyességű közlekedési szabályokat. Tarlós István a belügyminiszternél és a rendőrségnél kívánja elérni, hogy módosítsák a közterület-felügyeletre vonatkozó szabályozást. A főpolgármester szerint nem az autósok üldözése és a pénzbeszedés az egyetlen feladata a felügyelőknek, így annak is utána nézne, a köztereseknek vajon van-e érdekeltségük a minél több bírság beszedésében. A hatalmas társadalmi felzúdulást okozó közteres gyakorlatot már hónapok óta bírálják civilek és közlekedési szakemberek egyaránt. Legújabb érvként az is elhangzott, hogy a főváros utcáira kihelyezett kamerarendszer közrendvédelmi és nem közlekedésrendészeti célokat szolgál, ezért szabálytalan azok képe alapján autósokat bírságolni. Vajon kinek van igaza? – tesszük fel mindjárt a kérdést dr. Kovács Kázmér közlekedési szakjogásznak, állandó közlekedésbiztonsági szakértőnknek.