Mozgásban Varjú Frigyessel
Kisebb csodával felér, hogy egy Peugeot városi terepjáró kapta idén az év autója díjat a március elején nyíló genfi autószalonon. A Peugeot 3008-ast megérdemelten emelte ki a tömegből a nemzetközi szaksajtó, de még meglepőbb, hogy a mögötte következő díjazottak jó része mennyire kevés szavazatot kapott. Ugyanakkor mindenképpen tendenciaszerűen felértékelődni látszik a francia autógyártás a mostani díjjal, hiszen két évvel ezelőtt a 2014-es év autója elismerést a mostani 3008-as Peugeot alapmodellje, a figyelemreméltó műszaki tartalommal felszerelt kompakt 308-as kapta. Stúdiónkban Mocsai Zoltánnal, a Peugeot Hungária termékfelelősével igyekszünk közelebbről is bemutatni az idei díjazottat és a márka fejlesztéspolitikáját. Gigászi átalakulások, összeolvadások és fejlesztési elképzelések kereszttüzében nyílt meg idén, immár 87-szer a genfi autószalon. Jellemző az autóipar világméretű felfűtöttségére, hogy ezen a szakkiállításon jelentették be a világ egyik legjobban csengő nevű autómárkájának a felvásárlását. Jellemző az események felgyorsulására, hogy miközben PSA-csoport éppen csak megszellőztette az Opel bekebelezését, a rangos német cég mentőövének és csodafegyverének tartott Insignia legújabb modelljét még le sem leplezték. A szinte bagóért eladott Opelen kívül a Fiat-Chrisler csoportról is kiderült Genfben, hogy eladósorban van, mégpedig nyomott áron – miközben a FIAT standon újabbnál újabb fejlesztésekkel találkozhat a nagyérdemű. Az alternatív hajtás előretörése és az elektromobilátás térnyerése árnyékában több, centralizációra törekvő fejlesztési együttműködés híre is napvilágra került, a Volkswagen standján pedig – jellemzően a nagy jelentőségű Audi dízel-hibrid hajtástól karnyújtásnyira – először látható a jövő önvezető autójának első komolyan vehető koncepciója. Vendégünk Papp László állandó műszaki szakértőnk.
2017-03-10 14:05:00 Adásunk
Mozgásban Varjú Frigyessel
Kisebb csodával felér, hogy egy Peugeot városi terepjáró kapta idén az év autója díjat a március elején nyíló genfi autószalonon. A Peugeot 3008-ast megérdemelten emelte ki a tömegből a nemzetközi szaksajtó, de még meglepőbb, hogy a mögötte következő díjazottak jó része mennyire kevés szavazatot kapott. Ugyanakkor mindenképpen tendenciaszerűen felértékelődni látszik a francia autógyártás a mostani díjjal, hiszen két évvel ezelőtt a 2014-es év autója elismerést a mostani 3008-as Peugeot alapmodellje, a figyelemreméltó műszaki tartalommal felszerelt kompakt 308-as kapta. Stúdiónkban Mocsai Zoltánnal, a Peugeot Hungária termékfelelősével igyekszünk közelebbről is bemutatni az idei díjazottat és a márka fejlesztéspolitikáját. Gigászi átalakulások, összeolvadások és fejlesztési elképzelések kereszttüzében nyílt meg idén, immár 87-szer a genfi autószalon. Jellemző az autóipar világméretű felfűtöttségére, hogy ezen a szakkiállításon jelentették be a világ egyik legjobban csengő nevű autómárkájának a felvásárlását. Jellemző az események felgyorsulására, hogy miközben PSA-csoport éppen csak megszellőztette az Opel bekebelezését, a rangos német cég mentőövének és csodafegyverének tartott Insignia legújabb modelljét még le sem leplezték. A szinte bagóért eladott Opelen kívül a Fiat-Chrisler csoportról is kiderült Genfben, hogy eladósorban van, mégpedig nyomott áron – miközben a FIAT standon újabbnál újabb fejlesztésekkel találkozhat a nagyérdemű. Az alternatív hajtás előretörése és az elektromobilátás térnyerése árnyékában több, centralizációra törekvő fejlesztési együttműködés híre is napvilágra került, a Volkswagen standján pedig – jellemzően a nagy jelentőségű Audi dízel-hibrid hajtástól karnyújtásnyira – először látható a jövő önvezető autójának első komolyan vehető koncepciója. Vendégünk Papp László állandó műszaki szakértőnk.