Mozgásban Varjú Frigyessel
Egyelőre senki sem tudja, mikor és egyáltalán lesz-e Budapesten dugódíj. Hivatalosan egyetlen dátum ismert, mégpedig az Európai Unió által a 4-es metró építéséhez nyújtott pénzügyi támogatásáért cserébe Demszky Gábor által vállalt 2015 év végi határidő. Az előző, szocialista-szabaddemokrata városvezetés ugyanis azzal a feltétellel juthatott Brüsszel anyagi támogatásához a 4-es metróberuházás elindulásakor, hogy ígéretet tett a fővárosi dugódíj mielőbbi bevezetésére. Tarlós István főpolgármester szerint a dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége, de azt is kijelentette egy televíziós interjúban, hogy a főváros valójában a dugódíj bevezetése ellen küzd, sőt azt szeretné, hogy az Európai Unió tekintsen el a dugódíj bevezetésétől. Vajon van-e esélye Magyarországnak ennek eléréséhez, különösen azután, hogy a metróépítés végleges költsége jelentős mértékben meghaladta a legmerészebb elképzeléseket is? Vendégünk Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes. Megtámadja a napokban elfogadott német útdíjakról szóló törvényt a Magyar Autóklub és arra kéri a magyar kormányt, hogy kezdeményezzen kötelezettségszegési eljárást Berlinnel szemben az Európai Bizottságnál. Az autós érdekvédelmi szervezet szerint Németország az eddigi sajtóhírek alapján kettős mércét alkalmaz az Európai Unión belül. A német alsóház, a Bundestag által egy hete elfogadott törvény ugyanis 2016-tól úgy ír elő autópályadíj-fizetési kötelezettséget, hogy az csak a külföldiekre vonatkozik, s a díjat valamennyi német jármű-üzembentartó levonhatja az adójából. A stúdióban dr. Kovács Kázmér közlekedési szakjogász, ügyvéd segít eligazodni az uniós útvesztőben.
2015-04-03 15:05:00 Adásunk
Mozgásban Varjú Frigyessel
Egyelőre senki sem tudja, mikor és egyáltalán lesz-e Budapesten dugódíj. Hivatalosan egyetlen dátum ismert, mégpedig az Európai Unió által a 4-es metró építéséhez nyújtott pénzügyi támogatásáért cserébe Demszky Gábor által vállalt 2015 év végi határidő. Az előző, szocialista-szabaddemokrata városvezetés ugyanis azzal a feltétellel juthatott Brüsszel anyagi támogatásához a 4-es metróberuházás elindulásakor, hogy ígéretet tett a fővárosi dugódíj mielőbbi bevezetésére. Tarlós István főpolgármester szerint a dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége, de azt is kijelentette egy televíziós interjúban, hogy a főváros valójában a dugódíj bevezetése ellen küzd, sőt azt szeretné, hogy az Európai Unió tekintsen el a dugódíj bevezetésétől. Vajon van-e esélye Magyarországnak ennek eléréséhez, különösen azután, hogy a metróépítés végleges költsége jelentős mértékben meghaladta a legmerészebb elképzeléseket is? Vendégünk Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes. Megtámadja a napokban elfogadott német útdíjakról szóló törvényt a Magyar Autóklub és arra kéri a magyar kormányt, hogy kezdeményezzen kötelezettségszegési eljárást Berlinnel szemben az Európai Bizottságnál. Az autós érdekvédelmi szervezet szerint Németország az eddigi sajtóhírek alapján kettős mércét alkalmaz az Európai Unión belül. A német alsóház, a Bundestag által egy hete elfogadott törvény ugyanis 2016-tól úgy ír elő autópályadíj-fizetési kötelezettséget, hogy az csak a külföldiekre vonatkozik, s a díjat valamennyi német jármű-üzembentartó levonhatja az adójából. A stúdióban dr. Kovács Kázmér közlekedési szakjogász, ügyvéd segít eligazodni az uniós útvesztőben.