Mozgásban Varjú Frigyessel
Hosszú évtizedekig a világpiac egyik legjelentősebb és legtöbb autóbuszt előállító szereplője volt az Ikarusz. A napjainkban Széles Gábor tulajdonosi körébe tartozó patinás gyártó az elmúlt 3 évben a világpiacon is figyelmet keltő két elektromos hajtású járművet is bemutatott. Az első teljesen Magyarországon tervezett, fejlesztett és gyártott Ikarusz 120e és az Ikarusz 80e modellekbe ugyan kínai akkumulátor és hajtáslánc kerül, de konstrukciójuk és hatótávjuk igen versenyképesnek tűnik. Németországban, Európa legnagyobb elektromos járműpiacán ezt már kezdik felfedezni, amelyet kisebb megrendelések is alátámasztanak. Magyarországon is fut néhány elektromos Ikarusz, azonban a magyar városokra három évtizede zúduló nyugati buszdömpinggel egyelőre nem tudták felvenni a versenyt. Nagy kérdés, jó stratégiát választott-e az Ikarusz az emobilizációs irányváltással akkor, amikor éppen pestiesen szólva satuféket nyomott az európai zöld átállás, amikor bezuhantak az elektromos autópiacok, amikor a nagy német buszgarázsok a gyakori elektromos busztüzek miatt tömegesen állnak vissza a dízeljárművek alkalmazásához? A stúdióban Széles Gábor üzletember, a székesfehérvári Ikarusz, Műszertechnika és a Videoton elnök-tulajdonosa.
2024-08-26 15:05:00 Adásunk
Mozgásban Varjú Frigyessel
Hosszú évtizedekig a világpiac egyik legjelentősebb és legtöbb autóbuszt előállító szereplője volt az Ikarusz. A napjainkban Széles Gábor tulajdonosi körébe tartozó patinás gyártó az elmúlt 3 évben a világpiacon is figyelmet keltő két elektromos hajtású járművet is bemutatott. Az első teljesen Magyarországon tervezett, fejlesztett és gyártott Ikarusz 120e és az Ikarusz 80e modellekbe ugyan kínai akkumulátor és hajtáslánc kerül, de konstrukciójuk és hatótávjuk igen versenyképesnek tűnik. Németországban, Európa legnagyobb elektromos járműpiacán ezt már kezdik felfedezni, amelyet kisebb megrendelések is alátámasztanak. Magyarországon is fut néhány elektromos Ikarusz, azonban a magyar városokra három évtizede zúduló nyugati buszdömpinggel egyelőre nem tudták felvenni a versenyt. Nagy kérdés, jó stratégiát választott-e az Ikarusz az emobilizációs irányváltással akkor, amikor éppen pestiesen szólva satuféket nyomott az európai zöld átállás, amikor bezuhantak az elektromos autópiacok, amikor a nagy német buszgarázsok a gyakori elektromos busztüzek miatt tömegesen állnak vissza a dízeljárművek alkalmazásához? A stúdióban Széles Gábor üzletember, a székesfehérvári Ikarusz, Műszertechnika és a Videoton elnök-tulajdonosa.
- Belehallgatás: