2019-06-03 13:05:00 Adásunk
Monitor
Meg nem erősített hírek szerint újabb holttesteket találtak Ercsinél, a Duna alsó szakaszán. Egyelőre nem tudni, hogy a múltheti hajóbaleset áldozataira bukkantak-e rá. Közben a legnagyobb magyar úszódaru, a Clark Ádám kell majd ahhoz, hogy a múlt héten katasztrófát szenvedett Hableányt kiemeljék a Duna mélyéről. A magas vízállás miatt azonban a daru egyelőre nem tudja megközelíteni a helyszínt. Még nem tudni, a holttesteket a hajóval együtt hozzák-e felszínre, sőt, egyelőre a kiemelés időpontja is bizonytalan. A magyar búvárok már egy dél-koreai katonai búvárcsapattal együttműködve próbálják feltérképezni a roncs helyszínét. A Hableányt működtető cég szóvivője a Trend FM-nek azt mondta, hogy a videófelvételek alapján az ő kapitányuk, szerintük nem hibázott. Nincs rádióadás sem arról, hogy a Viking és a Hableány kapitánya egyáltalán felvette a kapcsolatot a tragikussá vált előzési manőver közben, amely végül több ember halálához vezetett. A már meglévő gyártástechnológia, és tapasztalat miatt fektet be 80 millió eurót a horvát Rimac (rájmek) autógyárba a Hyundai. A dél-koreai autóipari csoport nagyteljesítményű elektromos autókat és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autókat fejleszt majd a horvát céggel. A prototípusokat 2020-ban tervezik bemutatni. A hét elején startolt az Állampapír Plusz, ami akár 5 százalékos éves hozamot is hozhat az ügyfélnek, ha az 5 éves futamidő végéig megtartja értékpapírját. A kamatadó-mentes befektetési forma a lehető legegyszerűbb. A cél az, hogy a magyar állam még inkább a magyarországi befektetőkre támaszkodhasson az államadósság finanszírozásában, és minél kevésbé legyen kiszolgáltatva a nagy, külföldi befektetők lépéseinek. Szakértők szerint elhanyagolható lesz az új értékpapír kiszorítóhatása például a részvény- vagy devizaalapú befektetéseknél, mert inkább új megtakarítók jelenhetnek meg a piacon. A legfrissebb tőzsdei- és devizapiaci információkkal várja Önöket Nagy Károly.