Cége 8 éve alakult, műanyag alkatrészeket gyártottak játékokhoz, sportszerekhez. Négy éve már az export is beindult. Növekvő forgalmához egyre több alapanyagot vásárolt a helyi beszállítóktól, akik nagyon megbízható partnernek tartották. Néhány éve már hitelbe is vásárolhatott, csak 30 napra kellett fizetnie az alapanyagokért. Ekkor lendült fel igazán az üzlet, ráadásul egy olasz játékgyár is kezdett megrendeléseket leadni, egyre nagyobb mennyiségben vásárolták a műanyag katonákat, annyira meg voltak elégedve a minőséggel. Persze ők csak 60 napra fizettek. Ott ez a szokás.
Azért, hogy tartani tudja a növekvő megrendeléssel a tempót és jelenlegi vevői elvesztését se kockáztassa, Szabó úr egy új, korszerűbb gépet is beszerzett. Természetesen hitelre vette, mivel nagyon sokba került. Fedezetként a 3 éve épült családi házát ajánlotta fel a banknak.
Közeledett a karácsony, az üzleti csúcsszezon. Szabó úr úgy készült fel erre, hogy a megszokottnál is nagyobb mennyiségű alapanyagot szerzett be, és azért, hogy rugalmasan tudjon reagálni a megrendelésekre, sokkal hamarabb adta le a megrendelését, mint máskor. Sajnos, az olaszok most is, mint mindig, csúsztak egy kicsit a fizetéssel, ezért a folyószámla-hitelkeret szinte teljesen kimerült.
- Zsuzsanna, kérem, csörögjön már rá a Giannira még egyszer, hogy mikor utalnak, mert holnapután fizetnünk kell a lízingdíjat.
- Szabó úr, csak egy automata veszi fel, és azt mondja, hogy ez a szám nem üzemel.
A béreket már nem tudta kifizetni. Tegnap óta árulja a házát.…
Ha egyszer egy üzlet beindul… az egyik cég elad, a másik cég vásárol, majd kifizeti a számlát. HA kifizeti! A kis és középvállalkozásokat fenyegető egyik legnagyobb veszély, ha leszállítják a megrendelt terméket vagy szolgáltatást, a vevő pedig nem fizet. Áru sincs, pénz sincs. Borul a cash flow, megrendül a bizalom, veszélyben a saját vállalkozás is. Az ilyen kockázatnak kitett követelések a cégek vagyonának átlagosan 30-35%-át teszik ki. Ez a probléma minden cég életében valós és bármikor bekövetkezhet, hiszen minden harmadik fizetésképtelenség egy vevő nemfizetésére vezethető vissza. A realitás az, hogy a korábban még teljesen megbízható partnereknek is lehetnek likviditási gondjai, hiszen ők is függnek a vevőiktől.
De megengedheti Ön ezt magának?
Nem! Főleg azért, mert a megoldás, az Euler Hermes hitelbiztosítás karnyújtásnyira van!
Minden egyes alkalommal, amikor Ön halasztott fizetéssel értékesít partnerének, kintlévőségi kockázata keletkezik. Az Euler Hermes, a világ és Magyarország vezető kintlévőség-kezelője testre szabott hitelbiztosítási megoldásokat kínál Önnek a cég méretétől, a tevékenysége területétől, földrajzi elhelyezkedésétől függetlenül.
Vajon megengedheti Ön ezt magának?
Igen! Gyakran gondolják, hogy a hitelbiztosítás drága és nehezen kezelhető. Az információ hiánya miatt sok cég úgy érzi, hogy jobb megoldás, ha saját maguk kezelik a kintlévőségeiket. A valóság azonban az, hogy ez az eseteknek csak nagyon kis részében igaz.
Szakembereink a kis- és közepes vállalkozások számára speciális megoldásokat fejlesztettek ki. Ezek:
• a cég méretéhez igazított igényeknek megfelelő védelmet nyújtják
• valódi megoldást jelentenek a nemfizetések okozta nehézségek ellen
• könnyen érthetőek, egyszerűen kezelhetőek
• segítik az üzleti fejlődést
• ötvözik a globális szakember-hálózatunk tudásának minden előnyét.
Az Euler Hermes az Allianz Cégcsoport részeként több mint 100 éve védi és támogatja az üzleti világ szereplőit.
Hitelbiztosítási megoldásaink cégek ezreit segítik – a vállalkozások méretétől és az iparágtól függetlenül – abban, hogy biztonságosan kereskedjenek mind hazai, mind exportpiacukon annak tudatában, hogy számláik kifizetésre kerülnek.
A birtokunkban lévő tudás cégünk és szolgáltatásaink legfontosabb alapköve. Ez segíti partnereinket abban, hogy a megfelelő, üzletileg megbízható vevőknek szállítsanak a kockázatok minimalizálása és a lehetőségek maximalizálása mellett.
Szolgáltatásunk minőségét növeli az is, hogy világszerte 98 irodában – köztük Magyarországon is – vannak hitelelemzőink és kockázatelbíráló szakembereink.
Várjuk megkeresését, hogy szakemberünkkel át tudja beszélni az Ön cégének legmegfelelőbb követeléskezelési gyakorlatot. Kérjük, hívjon bennünket: 1- 453 9000-es telefonszámon, vagy küldjön e-mailt: ugyfelszolgalat@eulerhermes.com.
Honlapunkon bővebb információkat talál: www.eulerhermes.hu