A felhőalapú megoldás különösen hasznos azoknak a vállalkozásoknak, amelyek nem engedhetik meg maguknak a saját IT-munkatársakat, vagy azt a tőkét, amit a magas IT-fizetések lekötnek, másra használnák. A felhő (cloud) szerverek további előnye, hogy könnyen skálázhatók, vagyis a kapacitásokat a változó igényeknek megfelelően, szinte azonnal lehet módosítani – olvasható a hvg.hu-n megjelent, az Invitech Solutions szakmai támogatásával készült összeállításban. A cikksorozat első részét itt olvashatja el.

A cloud szerver használatánál viszont fontos kiemelni, hogy megbízható internetkapcsolatra van szükség. Ha ugyanis az internethozzáférés megszűnik, akkor a felhasználók nem tudnak csatlakozni a szerverhez, és nem érhetik el az erőforrásaikat, adataikat. Ez pedig akár a cég működésének leállását eredményezheti.

Habár a felhőszerverek ma már rendkívül biztonságosak, ennek ellenére sokszor még nem szívesen használják ezeket különösen érzékeny információk (például az ügyfelek személyes, egészségügyi vagy pénzügyi adatainak) tárolására.

A cloud szerver havi hosztolási díja ugyan költségtöbbletet jelent, de ez egyrészt tervezhető, másrészt az aktuális igényhez igazítható. Ráadásul felhő alapon rugalmasabb szolgáltatás is igénybe vehető a szerverek hosztolásánál – összegezte az infokommunikációs szolgáltató.

A felhőszerver előnyei
Nincs szükség helyszíni hardverre vagy a beruházásokra. Jól alkalmazható a gyorsan növekvő vállalatoknál, amelyek túl gyorsan kinőnék a helyben telepített infrastruktúrát.

Könnyen skálázható, igény szerint bővíthető. A megoldásokat gyakran keresleti alapon használják, így a cégek csak olyan szolgáltatási opciók után fizetnek, amelyeket saját maguk jelöltek meg.

A munkatársak bárhonnan, bármikor és bármilyen számítógépről, tabletről vagy okostelefonról kapcsolódhatnak a rendszerhez, és a vállalatok ezáltal is bevezethetik a BYOD („hozd a saját eszközöd") politikát.

Az adatok megőrzéséről (általában 15 percenként ismételt) felhőbe történő biztonsági mentéssel gondoskodnak, így minimalizálva katasztrófahelyzetben az adatvesztést.

Ezekre is figyelni kell

  • Felhőszerverrel a felhasználói élményt az internetkapcsolat sebessége nagyban meghatározza.
  • Mások is közvetlenül hozzáférhetnek (igaz, az egyes felhasználók számára teljesen elkülönülten) ugyanazokhoz a felhőszolgáltatásokhoz, amelyek a cég adatait használják.
  • Ha az internetelérés (akár a szolgáltató, akár felhasználó felől) megszakad, az adatokhoz nem lehet hozzáférni.
  • Mivel mindkét megoldásnak vannak előnyei és hátrányai, ezért vegyes modelleket is gyakran alkalmaznak a cégek. Ezekben például az érzékeny adatokat a felügyelet megtartása érdekében többnyire helyszíni szervereken tárolják, de a többi funkcióra felhőket vesznek igénybe.

Miért költözött felhőbe a KÖBE?

Az Invitech Solutions DC10 adatközpontjába való költözéssel a KÖBE (Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület) olyan minőségű és magas fokú rendelkezésre állást vásárolt meg szolgáltatásként, amelyet beruházással nem lett volna lehetősége elérni. Emellett az informatikai infrastruktúra átalakítása az adatközpontban történő szerverelhelyezéssel (kolokációval) járó költségekre fedezetet nyújt.

A KÖBE bevétele a 10 milliárd forintot is meghaladja, ügyfeleik száma pedig eléri a 180 ezret. A cégnek 8 telephelye van, ahol összetett informatikai infrastruktúrát és szolgáltatásokat kell működtetni. Mindehhez olyan IT-partnerre volt szükség, amely megbízhatóságot, rugalmasságot és stabilitást tud kínálni – ezért választották az Invitech Solutions szolgáltatásait.