Habár az új padlólemezek a PSA-hoz kapcsolódnak, a fejlesztés továbbra is az Opel központjában, a németországi Rüsselsheimben folyik - hangsúlyozta Tüttő László. A magyar piaci kínálatban jelentős változás, hogy kivezetik a J Astra sedan változatát. Évekkel ezelőtt megjelent már a K Astra, de részben a nagy igény miatt, részben pedig a hagyományoknak köszönhetően továbbra is szállították az előző alsó-középkategóriás modell négyajtós kivitelét. A Kelet-közép európai régióban páratlanul népszerű a sedan forma, így a magyar importőr nagy készleteket rendelt be ebből – így még a továbbiakban is készletről elérhető marad a négyajtós Astra.

Megújul a sikermodell, a K Astra is. Eljött a ráncfelvarrás ideje, elsősorban a károsanyag kibocsátási normák szigorodása miatt. Megújul a motorpaletta, korszerű benzin, illetve dízelmotorok kerülnek a kompakt modellbe. Emellett új infotainment rendszerrel szerelik majd fel, és új választható színek is megjelennek az Opel Astra K kínálatában. Összességében jobban fog hasonlítani az Insigniara – foglalta össze a lényeget Tüttő László.

A General Motors fejlesztéseinek egyik utolsó mohikánja, a MokkaX is kimegy a gyártásból, a jövő évben érkezik az új Mokka, számtalan fejlesztéssel. Az új SUV elektromos változatban is elérhető lesz majd. Addig a GrandlandX, és a CrosslandX marad gyártásban, ez a két modell viszi majd a szabadidőautó vonalat az Opelnél.

Hamarosan érkezik az Új Corsa is – a legnagyobb darabszámban eladott Opel modell -  így kulcskérdés az új üdvöske sikere. A bejelentést követő első visszajelzések is már nagyon bíztatóak. A magyar vásárlók a negyedik negyedévben egy ízig-vérig új kis Opel ismerhetnek majd meg, ami még sportosabb, és karakteresebb lesz elődjénél – hangsúlyozta a kiskereskedelmi igazgató.

A szentgotthárdi gyár továbbra is fókuszban van, ezt mi sem bizonyítja jobban annál, mint hogy itt fogják gyártani az 1,2 literes benzinmotorokat. Többszörös „Év motorja” díjnyertes erőforrásról van szó, ami többféle teljesítményszinttel készül – mondja a kiskereskedelmi igazgató. Gazdaságos a gyártása, ugyanis a vezérlés, és a különböző turbók használatával oldják majd meg a különböző teljesítményt, míg a motorblokk ugyanazok marad. A riporter Andor Attila.