A folyamatos fejlesztések mellett útkeresésben van a szektor. Különböző hajtásláncokkal, eltérő vásárlói igényeket kell kiszolgáljanak a gyártók – mondják a szakértők. Még Európán belül is teljesen más a helyzet. A volt szocialista blokkban, Kelet-Közép Európában a tulajdonlás, a sokáig elnyomott vásárlói igények megélése a jellemző, addig nyugatabbra azért a megosztáson alapuló szolgáltatás, a közösségi autózás egyre nagyobb teret kap. Persze a fizetések különbsége miatt a vásárlóerő is más szinten van. Bakai Gergely szerint a környezetvédelmi normák szigorodása miatti méretcsökkentés következtében egyre kevésbé lehet álomautókat, igazi sportkocsikat gyártani.  Viszonylag nagy teljesítményt a modern technika segítségével kisebb motorokból is kihoznak a gyártók, de az autók státusszimbólum jellege letűnőben van.  Feljövőben vannak viszont a rétegmodellek, ma már sokkal többféle autó jön le a gyártószalagokról, mint néhány évtizeddel ezelőtt, hiszen a vásárlói igények is színesednek.

Az autó sok család szemében egy közlekedési eszköz, a családi logisztika vezérlője, nem pedig élményközpontú hobbitárgy – hangsúlyozza az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Ez nem azt jelenti viszont, hogy csak a legsematikusabb, legegyszerűbb modellekre van igény, sőt egyre szerteágazóbbak a vásárlói elképzelések.  Ami biztos, az autósok egyre jobb szolgáltatásokat igényelnek, úgy vélik ugyanis, hogy a választott márkával való kapcsolatuk nem ér véget akkor, amikor elhozzák autójukat a kerekedésből, ezt a pillanatot sokkal inkább a kapcsolat kezdetének tartják. Fontos cél a fiatalok, és a fiatal családok megszólítása Bakai szerint.  Az egyre szélesebb agglomerációban lakó réteg is kiemelt figyelmet kap az autógyártóktól. A riporter Érczfalvi András.