A férfiak 77 százaléka tartja magát férfiasnak, sokaknak (66%) számít a külső megjelenés, igényesek arra, hogy hogy néznek ki. A válaszadók bő fele (52%) jóképűnek tartja magát. Miközben az egészséges férfiúi hiúság visszatükröződik az eredményeken, az is kiderül, hogy meglepően magas az aránya azoknak is, akiknek fontos az apaszerep: 100 válaszadóból 72 állította, hogy saját család nélkül nem tudja elképzelni az életét. Ez pedig magasabb azok arányánál, akik a barátokról nyilatkoztak hasonlóan (60%). Ugyanakkor a magányos farkas típusú férfiak legendája is igaznak tűnik: a válaszadók 59 százaléka mondta el, hogy szeret egyedül lenni.

Meglepő válaszokat kaptak a Krušovice kutatásán dolgozó szakemberek, amikor érzelmi síkra terelődöttek a kérdések. A válaszadó férfiak 86 százaléka véli úgy, hogy az erősebbiknek gondolt nem képviselői jóval érzékenyebbek annál, mint amit gondolnak róluk. A megkérdezettek 77 százaléka szerint ez saját magára is igaz. Okot adhat a jelenségre, hogy 61 százalékuk elismerte: nehezen tudja kimutatni érzéseit.

Elért célok és kiegyensúlyozott családi élet a férfiboldogság forrása

Egy férfi hétköznapi boldogsága leginkább céljai elérésében (77%) és a kiegyensúlyozott családi életében rejlik (77%). A 18-59 évesek 69 százaléka a karrierjéből is táplálkozik e téren. 46 százalékuk a barátsághoz köti a boldog napjait és mindössze 34 százalékuknak tudja megédesíteni a napját egy kedvelt sportolóhoz vagy kedvenc csapathoz köthető sportsiker.

Egy férfi számára a legnagyobb, legfontosabb pillanatok, emlékek a családhoz kötődnek. 78 százalékuk nevezett meg ilyet, amikor az emlékei között kutattak. 61 százalékuk az anyagi világból, míg 55 százalékuk a karrierjükből említett meg felejthetetlen mozzanatokat. 100-ból 34 férfi számára köthető nagy pillanat valamilyen ünnephez.

A karrierista, munkájának élő férfi mítoszát is kikezdeni látszanak a legfrissebb kutatási eredmények. A válaszadók fele állította csak, hogy egy férfi csak akkor lehet sikeres, ha a munkájában is az.

A sörnek fontos szerep jut a férfi társadalmi életében

3 magyar férfiból kettő szereti a sört (65%), továbbá a Budapesten és a vidéki városokban élők körében egyaránt népszerű a folyékony kenyér. A válaszadó férfiak 53 százaléka vallotta, hogy szeret egy sör mellett beszélgetni a barátaival, 52 százalékuk választja mindig a minőségit. Bő egyharmaduk, 34 százalékuk számára a sör emelni tudja a mindennapi pillanatok fényét.

„A férfiak sokkal sokszínűbbek, mint amilyen kép él róluk a társadalomban. Sokfélék a fontos pillanataik is. A Krušovice az igényes, értékelvű férfiak választása már évtizedek óta” – mondta Harsányi Zsófia, a Krušovice márkamendzsere.

A reprezentatív omnibusz kutatás során 500 férfi válaszolt a feltett kérdesekre. A felmérés fontos megállapítása, hogy a férfiak szerint a férfiasság egyik jele az igényesség: igényesség a külső megjelenésben, a munkában és az italok megválasztásában egyaránt. Mindez nagyban összecseng a Krušovice által képviselt értékekkel, a márka ugyanis egy karakteresen férfias, Csehországban többszáz éves hagyományokkal rendelkező minőségi sör, amely támogatja az igényes megjelenést is.