Június végén érkezett a hír arról, hogy nagy bejelentésre készül az Invitel. Július elsejétől ugyanis kettévált a társaság, de változatlan tulajdonosi háttérrel és menedzsmenttel működik tovább. Az Invitel Távközlési Zrt. ezentúl a lakossági és kisvállalati, míg az újonnan létrehozott Invitech Megoldások Zrt. (Invitech Solutions) a vállalati és nagykereskedelmi ügyfelekre fókuszál.

Az üzletágat Javorniczky Áron vezeti továbbra is. A fiatal szakember 2014 januárjától irányítja a vállalati és nagykereskedelmi területet. Javorniczky 2005-től stratégiai tanácsadói, majd 2006-tól üzletfejlesztési vezetői pozíciót töltött be. 2008-tól az Invitel televíziós szolgáltatásaihoz kapcsolódó műszaki, marketing és tartalomfejlesztési területek irányítása tartozott feladatkörébe.

2010-től a vállalat üzletfejlesztési igazgatójaként dolgozott, majd mostani kinevezését megelőzően 2012-től az Invitel stratégiai és kiemelt projektek vezérigazgató-helyetteseként tevékenykedett.

A szakember Magyarországon megszerzett közgazdász végzettséggel rendelkezik, illetve az Egyesült Államokban (University of Tampa) folytatott egyetemi tanulmányokat, legutóbb pedig a Central European University Executive MBA képzését végezte el.

Kiemelt ügyfélfókusz az ICT-piacon

„Az ügyfélfókusz az, ami leginkább meghatározta az Invitel-csoport átalakítását. A másfél éve megkezdett folyamat részeként egy éve szegmensek szintjén szerveztük át az üzletágat, hiszen jelentős eltérések lehetnek az ügyféligényekben a nagykereskedelmi, a középvállalati, a nagyvállalati és a kormányzati szegmensben. Egyre fontosabb szerepet kap az is ezen felül, hogy infokommunikációs szolgáltatóként iparágak szintjén is dolgozzuk ki a testre szabott megoldásokat. Az Invitech Solutions létrehozása is ezt, vagyis az IT-szolgáltatások irányába történő hangsúlyeltolódást erősíti” – nyilatkozta még júniusban az Invitel-csoportot bemutató sajtótájékoztatón Javorniczky Áron.

A szakember által kiemelt tendenciát támasztja alá az is, hogy míg néhány éve az informatikai szolgáltatások csupán néhány százalékát tették ki az Invitel árbevételének, ma ez az arány már eléri az árbevétel negyedét – összegezte a 24.hu. A teljes cikket itt olvashatja el.