A fejlesztési beruházások mellett további hatmilliárd rúpiát invesztálnak bangalorei (Bengaluru) gyártóüzemének modernizálásába és termelési fókuszának átállításába a dolgok internete (IoT) technológiai igényei szerint.

A német konszern az elektromos mobilitásban látja a legnagyobb növekedési potenciált az indiai piacon, miután Narendra Modi miniszterelnök szándékai szerint 2030-tól már csak elektromos autókat lehetne értékesíteni.

„Meggyőződésünk szerint az elektromos mobilitás jelenti a jövőt, de ehhez mindenképpen biztosítani kell egy megfelelő átmeneti periódust. A 2030-as határidő szerintünk túl közeli" – jegyezte meg Volkmar Denner.

A Bosch Group szerint a jelen a hagyományos robbanómotorok és a villanymotorok előnyeit ötvöző hibrid járműveké, ezek egyengethetik a teljesen elektromos közlekedés felé vezető utat.

India a világ egyik leggyorsabban növekvő autópiaca. A tavalyi több mint 3 milliós gépkocsi-értékesítésnek azonban alig 0,1 százaléka volt elektromos autó. A Bosch tavaly kétmilliárd eurós bevételre tett szert Indiában.