„A telekommunikáció és az informatika konvergenciájának eredménye, hogy az informatikai és hálózati terület ma már nem különül el jelentősen egymástól. A rendkívül bonyolulttá, összekapcsolttá váló világunk mögötti infrastruktúra lényege egyre jobban leegyszerűsödik, és két alapvető elem lesz mind inkább nélkülözhetetlen: a rendkívül gyors, internetalapú átviteli hálózat és a korszerű, hatalmas tárolási és számítási teljesítményű adatközpontok. Nem véletlen, hogy az infokommunikáció terén ambiciózus cégek ebbe a két infrastruktúrába fektetnek hatalmas forrásokat” – emelte ki Javorniczky Áron, az Invitel vállalati és nagykereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

Felhőktől a Big Datáig

A cégek szemszögéből nézve fontos tendencia, hogy a felhőmegoldások lehetnek a vállalati informatika alappillérei a jövőben.

A felhőmegoldások egyrészt az adatközponti szolgáltatások alapjául is szolgálnak, másrészt üzleti szempontból meghatározó jellemzőjük, hogy bármilyen méretű cég számára megfizethetőek. Ezáltal pedig lehetőséget nyújtanak olyan jövőbe mutató megoldások igénybe vételére, mint amilyenek például a nagy mennyiségű adatelemezésre szolgáló Big Data rendszerek.

„A megváltozott üzleti, informatikai igényekhez a szolgáltatók csak úgy tudnak alkalmazkodni, ha legalább akkora váltást hajtanak végre maguknál, mint az ügyfeleik a saját szervezetükön belül. Éppen ezért a szolgáltatóknak egész szervezetüket, kultúrájukat át kell alakítaniuk úgy, hogy azok a hagyományos szolgáltató-fogyasztó modell helyett a partneri modellnek feleljenek meg, ráadásul teljesen új kompetenciákat kell felmutatniuk” – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes.

Ez a folyamat az Invitelnél több ponton is jól szemléltethető: ma már mintegy 150 mérnök dolgozik az informatikai feladatokon. A szervezeti átalakulás során a társaság kifejezetten törekedett értékes és elkötelezett szakemberei megtartására. Ez azonban csak úgy volt lehetséges, hogy az infokommunikációs cég és munkavállalói egyaránt nyitottak voltak az előttük álló változásra, továbbá a vállalat jelentős energiát fektetett a fejlesztésbe és fejlődésbe.

Kozma utcai DataCenter

Az Invitel különös gondot fordít informatikai kompetenciájának külső megmérettetésére is, amely nemcsak a piac, hanem a saját munkatársak számára is jelentős motivációs tényező. Ezeken felül az infokommunikációs szolgáltatóknak az ügyfélkapcsolat területén is komoly változásokkal kell szembenézniük, hiszen a leginkább testre szabott megoldások biztosítása érdekében törekedniük kell az ügyfelek alaposabb megismerésére.

A teljes cikket a 24.hu oldalán olvashatja el.