Tringer Zoltán hozzátette: a fuvaros szakmában tehát igen gyorsan reagálnak a folyamatokra, néha túl is reagálják a negatív vagy éppen a pozitív trendet. Ezért alakulhat ki hirtelen túlkereslet, ami nagyon gyorsan megállhat.

Az interjúban szó volt arról is, hogy jelentősebb piaci nehézségek 2020-ben a covid-járvány miatt alakultak ki, és még 2021 elején is nagyon nehéz volt a helyzet a szektorban. 2021 második felétől kezdve ugyanakkor már azt lehetett látni, hogy gyorsabban tér vissza a kereslet, mint azt a különböző elemzők előre jelezték, és újra fog éledni az európai gazdaság. Úgyhogy 2022 már nem volt olyan rossz év, és 2023 még jobban alakult.

Endrődi Tamás, a Renault Trucks Magyarország kereskedelmi- és marketingigazgatója az ágazatot jellemző krónikus sofőrhiányról beszélt, és arról, hogy ez a fejlesztésekben, beszerzői döntésekben hogyan csapódik le a haszon- és teherjárművek piacán.

„Nagyjából 10 éve az eladott mennyiség jelentős része közepes vagy kisebb kabinnal szerelt jármű volt, amiben bár elfért a sofőr, de a kényelmi szint nem olyan volt, mint egy teret maximálisan kihasználó, magas kabin esetén. Időközben teljesen megfordult ez a trend, ma már a nemzetközi fuvarozásban több mint 80 százalékban a lehető legnagyobb kabint szereljük a járművekre, illetve időről időre meg kell újítani a kabinbelsőt, hogy a kor kihívásaira reagáljon. A legutóbbi termékmegújításunk során a gépkocsivezetők a többi között kaptak egy új műszerfalat nagy digitális kijelzőkkel, ahol mindenféle információt személyre szabottan meg tudnak jeleníteni" – fejtette ki.

Hallgassa meg Lakatos László interjúját, amelyben a 2024-es fuvarozási trendek mellett az elektromobilitás sem maradhatott ki. Vajon az ázsiai gyártók előretörése mit jelent a teherjárművek piacán, a főbb európai szereplők hogyan reagálnak erre, milyen újítások láthatók az e-cargo teherbicikliktől a nyergesvontatókig? A műsorban szó volt továbbá arról is, hogy mire kell figyelni az iparági szereplőknek a tachográfok kötelező cseréjénél.