A cégek számára a megfelelő IT-szolgáltató megtalálása kulcsfontosságú. Csakhogy informatikai szolgáltatásokat sokan és igen változatos feltételekkel kínálnak, így egyáltalán nem könnyű kiválasztani az optimális partnert. Vannak területek, amelyekre különösen figyelni kell: ilyenek a többi között az IT-minősítések, a fizetési feltételek, az informatikai termék javítási lehetőségei, a rendelkezésre állás és a sávszélesség.

Különösen fontosak a minősítések, hiszen ezek megléte vagy hiánya eldöntheti az együttműködés lehetőségét. Hiába vállalja ugyanis egy cég akár szerződésben is, hogy magas színvonalon teljesít, ha erre a szakembergárdája nem készült fel. Ha például adott informatikai rendszert használ a megrendelő vállalat, amelyben fontos például a Microsoft, az Apple vagy más technológiai szállító termékeinek ismerete, akkor csakis olyan IT-szolgáltató jöhet szóba, amelynek szakértelme általuk is hitelesített, megbízhatónak tartott – olvasható a hvg.hu-n megjelent, az Invitech Solutions szakmai támogatásával készült összeállításban.

Kulcskérdések a kezdeteknél

Az IT-tevékenységet vagy annak egy részét sokszor kiszervezik a cégek a speciális szakértelem és eszközpark szükségessége miatt, de nem minden szolgáltató felel meg az adott működési igényeknek. A megrendelőnek ezért érdemes alaposan feltérképezni a jövőbeli szolgáltatót, hogy a kapott válaszok alapján eldönthesse, jó helyre kopogtatott-e be.

Ezeket a kérdéseket tegyük fel:

  1. A cég mióta aktív résztvevője az üzleti életnek? Milyen szolgáltatásokat és megoldásokat nyújt?
  2. Van-e a referencialistájában hozzánk hasonló vagy azonos iparágban működő vállalkozás?
  3. Hogyan fog velünk kommunikálni, milyen szakembereket, csatornákat kíván használni erre?
  4. Amikor informatikai támogatásra van szükségünk, milyen folyamaton keresztül kérhetjük?
  5. Hogyan kezeli a cég a katasztrófahelyzeteket, például az elektromos üzemszüneteket vagy a hackertámadásokat?
  6. Ad-e a cég lehetőséget arra, hogy érdeklődjünk korábbi ügyfeleinél a közös munkájukról?
  7. Mennyire stabil a mérnöki gárda, van-e fluktuáció, törekszenek-e rá, hogy a szakemberállománynak legyen ideje szakmai közösséggé formálódni?
  8. Milyen szempontokat vesznek figyelembe a képzési és fejlesztési programok kialakításánál?
  9. Hogyan mérik és fejlesztik a szolgáltatásaik színvonalát, minőségét, és hogyan kezelik az eszkalációkat (azaz a magasabb szintű, tapasztaltabb, vagy további ismereteket a projektekbe hozó szakemberek bevonását)?
  10. Hogyan mérik az ügyfél-elégedettséget, és milyen módon kommunikálják az eredményeket?

A kérdések azt szolgálják, hogy ellenőrizni tudjuk, megvan-e a kiszemelt szolgáltatónál az elvárt szakértelem és tapasztalat a közös munkához, illetve hogyan áll az iparági szokások, szabványok elfogadásával, valamint milyen a szolgáltatásainak minősége és ára.

Az összeállítás második részében a szolgáltató feltérképezésének következő szintjeiről, így a minősítésekről, képzésekről és a szolgáltatás-menedzsment fontosságáról lesz szó.