A cégek számára a megfelelő IT-szolgáltató megtalálása kulcsfontosságú. Csakhogy informatikai szolgáltatásokat sokan és igen változatos feltételekkel kínálnak, így egyáltalán nem könnyű kiválasztani az optimális partnert. Vannak területek, amelyekre különösen figyelni kell: ilyenek a többi között az IT-minősítések, a fizetési feltételek, az informatikai termék javítási lehetőségei, a rendelkezésre állás és a sávszélesség.
Különösen fontosak a minősítések, hiszen ezek megléte vagy hiánya eldöntheti az együttműködés lehetőségét. Hiába vállalja ugyanis egy cég akár szerződésben is, hogy magas színvonalon teljesít, ha erre a szakembergárdája nem készült fel. Ha például adott informatikai rendszert használ a megrendelő vállalat, amelyben fontos például a Microsoft, az Apple vagy más technológiai szállító termékeinek ismerete, akkor csakis olyan IT-szolgáltató jöhet szóba, amelynek szakértelme általuk is hitelesített, megbízhatónak tartott – olvasható a hvg.hu-n megjelent, az Invitech Solutions szakmai támogatásával készült összeállításban.
Kulcskérdések a kezdeteknél
Az IT-tevékenységet vagy annak egy részét sokszor kiszervezik a cégek a speciális szakértelem és eszközpark szükségessége miatt, de nem minden szolgáltató felel meg az adott működési igényeknek. A megrendelőnek ezért érdemes alaposan feltérképezni a jövőbeli szolgáltatót, hogy a kapott válaszok alapján eldönthesse, jó helyre kopogtatott-e be.
Ezeket a kérdéseket tegyük fel:
- A cég mióta aktív résztvevője az üzleti életnek? Milyen szolgáltatásokat és megoldásokat nyújt?
- Van-e a referencialistájában hozzánk hasonló vagy azonos iparágban működő vállalkozás?
- Hogyan fog velünk kommunikálni, milyen szakembereket, csatornákat kíván használni erre?
- Amikor informatikai támogatásra van szükségünk, milyen folyamaton keresztül kérhetjük?
- Hogyan kezeli a cég a katasztrófahelyzeteket, például az elektromos üzemszüneteket vagy a hackertámadásokat?
- Ad-e a cég lehetőséget arra, hogy érdeklődjünk korábbi ügyfeleinél a közös munkájukról?
- Mennyire stabil a mérnöki gárda, van-e fluktuáció, törekszenek-e rá, hogy a szakemberállománynak legyen ideje szakmai közösséggé formálódni?
- Milyen szempontokat vesznek figyelembe a képzési és fejlesztési programok kialakításánál?
- Hogyan mérik és fejlesztik a szolgáltatásaik színvonalát, minőségét, és hogyan kezelik az eszkalációkat (azaz a magasabb szintű, tapasztaltabb, vagy további ismereteket a projektekbe hozó szakemberek bevonását)?
- Hogyan mérik az ügyfél-elégedettséget, és milyen módon kommunikálják az eredményeket?
A kérdések azt szolgálják, hogy ellenőrizni tudjuk, megvan-e a kiszemelt szolgáltatónál az elvárt szakértelem és tapasztalat a közös munkához, illetve hogyan áll az iparági szokások, szabványok elfogadásával, valamint milyen a szolgáltatásainak minősége és ára.
Az összeállítás második részében a szolgáltató feltérképezésének következő szintjeiről, így a minősítésekről, képzésekről és a szolgáltatás-menedzsment fontosságáról lesz szó.