Ezeket a kommunikációs csatornákat azonban érdemes egy közös platformra terelni, ami a gazdag funkcionalitás mellett már a kezdetektől támogathatja a cégek hatékonyabb működését, ráadásul egy új típusú, a versenyképességet segítő kommunikációs kultúra megteremtésében is fontos szerepet játszhat – emelte ki Kováts Péter, az Invitech Solutions középvállalati igazgatója.

Mind az üzleti, mind a magánéletben ma már nagyon sokféle kommunikációs eszköz közül választhatunk nap mint nap: a vezetékes és mobiltelefontól kezdve az e-mailezésen, a különféle közösségi oldalakon, a Messenger- és chatfunkciókon keresztül, a video- és audiokonferenciákon át a fáljmegosztó alkalmazásokig. Azonban ahány megoldás, annyiféle kezelőfelület, és hozzáférés között kell a felhasználónak váltogatnia. Így a bőséges kínálat – a számtalan előny mellett – akár korlátozhatja is a cégen belüli, illetve az ügyfelekkel, partnerekkel történő információáramlást.

A kulcs: az UC

„A felvázolt helyzetre a gyors és hatékony technológiai megoldást az egységes kommunikáció (Unified Communication – UC) jelenti. Ez a megoldás például a telefonhívásokat, a multimédia- és egyéb médiaüzeneteket, valamint az üzenetmenedzsment funkcióit kontrollálja, és ezeket egyféle, a felhőből bárhonnan elérhető platformon futtatja össze. Ezáltal a cég munkatársai mindent egyetlen alkalmazásból, egységes felületen is elérnek, aminek köszönhetően sokkal hatékonyabbá válik az üzleti kommunikáció, valamint az információk fogadása, átadása és megosztása" – fejtette ki az Invitech Solutions középvállalati igazgatóságának vezetője a 24.hu-nak.

Költségcsökkentés több fronton

Kováts Péter hozzátette: az egységes platform jelentős mértékben képes fejleszteni a társaságok kommunikációs képességeit, hiszen konszolidálja és hatékonyabbá teszi a kommunikációs eszközöket és csatornákat. Ráadásul a bevezetésével – például korszerű webkonferenciák tartásával – a kommunikációs kiadások mellett akár az utazási/üzemanyag-költségek is számottevően csökkenthetőek.

Természetesen a megtakarítás mértéke függ az adott cég méretétől, és attól is, hogy hány telephelyük van, vagy az országban milyen fiókhálózattal rendelkeznek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a „Unified Communication" megoldások segítségével az idesorolható költségek akár 20-30 százalékkal is mérséklődhetnek, de a sok telephellyel rendelkező, szigetszerű rendszereket használó társaságok esetén akár jóval nagyobb arányú költségcsökkentés is elérhető. De ami talán még ennél is fontosabb, hogy jelentősen javul, korszerűsödik  a vállalkozás kommunikációs kultúrája, és a felhasználói élmény is egy új dimenzióba lép.

  • UC: egységes kommunikáció – Unified Communication
  • UC&C: egységes kommunikáció és együttműködés – Unified Communications and Collaboration

Cégre szabott tanácsadás

„Ahogy a legmodernebb infokommunikációs fejlesztésekre általában igaz, úgy az egységes kommunikáció esetében is kiemelhető, hogy ezek a rendszerek korábban a nagyvállalatok privilégiumai voltak. Napjainkban viszont már az UC-megoldások a középvállalatok és kisebb cégek számára is elérhetőek és megfizethetőek, ráadásul beruházás nélkül, tervezhető, havidíjas szolgáltatással vehetőek igénybe. Az Invitech Solutions-nél arra törekszünk, hogy tanácsadó szakértőként vegyünk részt a vállalatok infokommunikációs fejlesztéseiben, és üzleti folyamataik ismeretében cégre szabott megoldásokat kínáljunk. Az egységes kommunikáció esetében is többféle megoldás és funkcionalitás közül választhatnak a vállalkozások, idesorolhatóak akár a vezetékes okostelefonok, így az IP Center, de a komplexebb nagyvállalati kommunikációs rendszerek is" – fejtette ki Kováts Péter.

A teljes cikket itt olvashatja el.